Buna!Sunt in impas in ce priveste o astfel de evidenta contabila!Poate cineva sa ma lamureasca in privinta contabilitatii de gestiune?
Mai exact este vorba de colectare deseuri si sortare.Vreau sa stiu ce documente trebuiesc intocmite si cum operez in gestiune bonuri de transfer de la un punct de colectare la altul unde se face sortarea?
Transferul se inregistreaza prin cont 481 - decontare intre unitate si subunitati sau prin cont 482- decontare intre subunitati.
Iesirea din Punct colectare 1 481(482) = 346
Intrarea in punct colectare 2 346 = 481(482)
Multumesc pentru ca m-ai lamurit!
Sunteti draguta sa-mi spuneti cum inregistrez in contabilitate: procesele verbale de sortare din care rezulta cateva produse!Contabila de la firma le inregistreaza ca un fel de productie!
Ceea ce se recupereaza, se inregistreaza ca si productie, contabila Dvs. are dreptate. Acum depinde ce reprezinta acele "produse recuperate" la care faceti referire si care este destinatia acestora.
Se colecteaza de la alt punct de lucru mase plastice si vin la punctul de lucru unde se face sortarea din care rezulta peturi, bidoane, etc si gunoi care se duce la groapa.Conform procesului verbal de sortare firma se incarca in contabilitate cu acel gunoi, iar apoi se face bon de consum si se arunca!
Cam acesta e procesul tehnologic folosit si ma interesa sa inteleg inregistrarea contabila si ce note se fac?
Transfer mase plastice de la punct de lucru 1:
482=346
Intrare prin transfer in punct de lucru 2
301=482 cu valoarea deseurilor din care rezulta peturi, bidoane( aceasta in cazul in care deseurile respective se folosesc ca si materie prima tot la Dvs. in firma, pentru a fi prelucrate)
si
346=482 cu valoarea gunoiului ce se obtine din sortare
Valoarea insumata a conturilor 301 si 346 trebuie sa fie egala cu valoarea deseurilor ce au iesit din punctul de lucru 1.
Concomitent, descarcarea valorii gunoiului (ca deseu) din contabilitate pe baza procesului verbal de distrugere :
711=346