avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 919 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inregistrare avize marfa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inregistrare avize marfa

Am un depozit si doua magazine situate in acelasi perimetru (complex comercial).
Primesc marfa de la furnizor, intocmesc NIR pe care-l inregistrez in contabilitate (conturi 371,378 etc.), livrez zilnic marfa din depozit "cu bucatica" catre cele doua magazine pe baza de aviz de expediere (pe care nu-l inregistrez in contabilitatea generala a firmei) si vand marfa din magazine, pe baza de bon fiscal (pe care-l inregistrez in contabilitate prin rapoartele fiscale zilnice). Avizele le folosesc pentru eliberarea marfurilor din depozit si raman in depozit si magazine, cate un exemplar, ca docmente justificative marfa si pentru calculul gestiunilor.
Intrebarea mea este daca trebuie sa inscriu in contabilitate toate avizele zilnice de miscare a marfii in cadrul societatii si, daca da, ce articol concret din legea contabilitatii ma obliga in acest sens. Nu inteleg de ce ar trebui inregistrate toate avizele zilnice, care nu afecteaza patrimoniul pe ansamblu al firmei dar, in schimb, ar tripla volumul dosarelor de avidenta contabila generala ale firmei.
Ultima modificare: Marți, 3 Aprilie 2012
km, utilizator
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 23:56, 3 Aprilie 2012
Art. 2, alin 1 din legea 82/1991 - legea contabilitatii
1) Contabilitatea este o activitate specializata in masurarea, evaluarea, cunoasterea, gestiunea si controlul activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a rezultatelor obtinute din activitatea persoanelor prevazute la art. 1. În acest scop, contabilitatea trebuie sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea informatiilor cu privire la pozitia financiara, performanta financiara si alte informatii referitoare la activitatea desfasurata, atat pentru cerintele interne ale acestora, cat si in relatiile cu investitorii prezenti si potentiali, creditorii financiari si comerciali, clientii, institutiile publice si alti utilizatori.

Si de aici ........... diversificarea si interpretarea. Conform acestui articol, cand exista un depozit si un punct de lucru diferit de depozit ca asezare (sa ma exprim asa) aveti obligatia sa:
- cand achizitionati marfa aceasta se duce direct in depozit - se intocmeste NIR-ul la cost ade achizitie, fara adaos si tva neexigibil. Daca vanzarea se face direct din depozit catre persoane fizice - veti evidentia adaosul si tva-ul. daca vindeti en-gross din depozit, evidenta se tine la costul de achizitie.
- daca transferati marfa din depozit catre un punct de lucru - aveti obligatia de a descarca gestiunea depozit pe baza avizului de insotire pe care se va mentiona "nu se factureaza. transfer intre gestiuni" . De asemenea, in contabilitate aveti obligatia de a avea analitice distincte pentru fiecare gestiune in parte. cand faceti transferul , punctul de lucru se va incarca cu marfa respectiva la pret de vanzare = cost de achizitie + adaos + tva

De ce toata nebunia asta ? Ca sa fie mai usor pentru garda financiara sa poata efectua un inventar. La punctele de lucru evidenta trebuie tinuta : cantitativ-valoric sau valoric, depinde de ce vindeti. Vanzarea se face pe punctul de lucru, in baza bonurilor fiscale emise, iar descarcarea se face pe baza borderoului de vanzare zilnic, care trebuie sa corespiunda cu raportul z, emis zilnic de casa de marcat la inchiderea magazinului.

Nu stiu daca ati inteles ce v-am scris [EDITAT- incalca pct. 2.8 din Regulamentul de postare].
O zi buna,
Ultima modificare: Marți, 3 Aprilie 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
@Tatiana Topan sper ca ati inteles mesajul postat de mine mai sus.


@km:
Transferul intre depozit si magazine se inregistreaza in contabilitatea societatii. Fiecare aviz cu care pleaca marfa din depozit trebuie sa contina denumirea marfurilor si pretul unitar. Astfel incat la punctul de lucru aceasta marfa sa fie receptionata si inregistrata in Raportul zilnic de gestiune. Ar fi de preferat ca sa creati analitice distincte pe fiecare magazin in parte. Daca nu vindeti si marfa direct din depozit, ci numai prin intermediul magazinelor, receptionati marfa in depozit la pretul de achizitie si incarcati doar magazinele cu adaos comercial in momentul receptionarii acesteia.

Inregistrarile contabile pentru transfer sunt:

481=371 iesirea marfurilor din depozit

371.1=481 intrarea marfurilor in magazinul nr. 1
371.2=481 intrarea marfurilor in magazinul nr. 2

Astfel se descarca zilnic gestiunea "depozit" si se incarca gestiunile magazinelor. Trebuie sa aveti in vedere ca la sfarsitul fiecarei zile si la sfarsitul lunii soldul contului 482 trebuie sa fie zero (0).

Ce reprezinta contul 481?

Contul 481 Decontari intre unitate si subunitati


Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta decontarilor intre unitate si subunitatile sale fara personalitate juridica, care conduc contabilitate proprie.

Contul 481 "Decontari intre unitate si subunitati" este un cont bifunctional.

In debitul contului 481 "Decontari intre unitate si subunitati" se inregistreaza:
- valori materiale si banesti transferate subunitatilor (in contabilitatea unitatii) sau unitatii (in contabilitatea subunitatii) (301, 302, 303, 308, 341, 348, 361, 368, 371, 378, 381, 388, 512, 531).

In creditul contului 481 "Decontari intre unitate si subunitati" se inregistreaza:
- valori materiale si banesti primite de unitate de la subunitati (in contabilitatea unitatii) sau cele primite de subunitate de la unitate (in contabilitatea subunitatilor) (301, 302, 303, 308, 341, 348, 361, 368, 371, 378, 381, 388, 512, 531).




Referitor la adaos Dvs. stiti cel mai bine cum aveti organizata aceasta politica in societate.
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Sincer sa fiu, mi se pare complet absurd ca, pentru doua amarate de chioscuri, sa organizez adevarate contabilitati proprii pentru fiecare chiosc. Este adevarat ca legea nu face distinctii in ceea ce priveste notiunea de "subunitate" (fie ca este vorba de o sectie de productie cu sute de angajati sau de un chiosc cu un angajat). Este de presupus ca trebuie sa creez analitice nu numai la 371, ci si la 378, 512, 707 etc. In plus, descarcarea gestiunii cu marfa vanduta trebuie facuta pe fiecare chiosc in parte. De asemenea, relevanta contului sintetic 371 va fi denaturata, acesta cuprinzand si marfa cu adaos si TVA (magazine) si marfa la pret de achizitie (depozit). Ar fi putin mai simplu daca as inregistra marfa intrata in depozit direct cu adaos si TVA, fiindca depozitul respectiv nu face livrari catre terti ci, mai degraba si mai corect, este ca o magazie anexa a unui (a doua) magazin(e). Ar mai fi multe alte comentarii. Eu merg pe principiul ca tot ce nu este interzis de lege este permis de lege. Ar fi ilegal daca as continua cu evidenta in forma actuala (la nivel sintetic) si as tine o evidenta separata a miscarii marfii intre gestiuni ? Nu ar fi o evidenta paralela, ci una complementara. Inteleg foarte bine ce vor cei de la garda, dar daca vor o evidenta pe gestiuni, am din programul de gestiune fisa sintetica si/sau analitica a fiecarei gestiuni, cu documentele justificative de rigoare (nir, aviz,monetar). Sunt contrariat ca, in loc sa fie preocupati de combaterea evaziunii (de care e plina tara), se strofoaca sa caute nod in papura la un mic comerciant care este la zi cu plata tuturor obligatiilor.
Sunt de acord ca tot ce fac sa nu incalce legea, dar nu vreau sa satisfac orice pretentie a d-lui comisar.
O seara buna !
Cred ca nu ati inteles ca magazinele respective functioneaza ca gestiuni distincte, indiferent daca vreti sau nu sa faceti pe plac comisarilor G.F. Eu v-am indrumat cum sa procedati corect si legal din punct de vedere contabil. Pentru ce credeti ca au fost create anumite conturi si functionalitatea acestora? Doar asa ca sa ne umplem noi capul cu ele? Nu, desigur. Dvs. procedati cum considerati de cuviinta.

O seara frumoasa si Dvs.!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inchidere punct de lucru magazin cu amanuntul birsanclaudia birsanclaudia Buna ziua! Am o societate de comert cu amanuntul care isi inchide un punct lucru.Evidenta o tin global-valoric si nu stiu pe baza carui document trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Inregistrare contabila crisstyina crisstyina daca am o casa de schimb valutar si vreau sa scot valuta din casa pt a o da altui punct de la aceeasi firma, cum fac inregistrarea contabila? sau intrarea de ... (vezi toată discuția)
Contabilitate punct de lucru ursuloaica ursuloaica O societate isi desfasoara activitatea prin cele doua puncte de lucru (2 magazine). Centralizarea contabila se tine la punctul de lucru 1.Nu s-au ... (vezi toată discuția)