avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 395 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA PFA si deductibilitate TVA
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

PFA si deductibilitate TVA

Sunt PFA avand ca obiect de activitate consultanta IT, in sistem de impozitare norma de venit…..deci nu in sistem real;
- ca urmare a depasirii plafonului de 35.000 eur cu 01.10.2009 ar fi trebuit sa ma inregistrez ca platitor de tva dar ca multi altii nu am stiut.
Am calculat in perioada 01.10.2009-30.06.2011 ca am de plata 37635lei TVA si 9704 lei majorari si penalitati .
Incerc sa recuperez o parte din TVA prin intermediul clientilor mei,astfel am vorbit cu principalul meu client ca dupa inregistrarea mea ca platitor de TVA (01.07.2011) sa ii emit o factura in care sa stornez facturile fara tva pentru care eu sunt obligat sa colectez si sa platesc TVA catre ANAF,si in aceeasi factura sa regularizez facture prin aplicarea TVA .

In principiu clientul meu e de accord dar doreste sa se informeze daca are dreptul la deducerea TVA-ului.

Intrebarea mea este daca TVA pe care eu o facturez intra in sfera de aplicare a art 147.1 alin 2),pentru clientul meu, astfel ca el sa accepte aceasta regularizare?

ART. 1471

Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxă

(1) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153, are dreptul să scadă din valoarea totală a taxei colectate, pentru o perioadă fiscală, valoarea totală a taxei pentru care, în aceeaşi perioadă, a luat naştere şi poate fi exercitat dreptul de deducere, conform art. 145 - 147.

(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile şi formalităţile de exercitare a dreptului de deducere în perioada fiscală de declarare sau în cazul în care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevăzute la art. 146, persoana impozabilă îşi poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale în care sunt îndeplinite aceste condiţii şi formalităţi sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, începând cu data de 1 ianuarie a anului care urmează celui în care a luat naştere dreptul de deducere.
Cel mai recent răspuns: popmihai2706 , utilizator 08:18, 24 Iunie 2011
ART. 159 cod fiscal
Corectarea documentelor
(3) Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal şi au fost constatate şi stabilite erori în ceea ce priveşte stabilirea corectă a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume în baza actului administrativ emis de autoritatea fiscală competentă, pot emite facturi de corecţie conform alin. (1) lit. b) către beneficiari. Pe facturile emise se va face menţiunea că sunt emise după control şi vor fi înscrise într-o rubrică separată în decontul de taxă. Beneficiarii au drept de deducere a taxei înscrise în aceste facturi în limitele şi în condiţiile stabilite la art. 145 - 147^1.

norme de aplicare
(4) Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corecție după inspecția fiscală, în conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) din Codul fiscal, vor înscrie aceste facturi în jurnalul pentru vânzări într-o rubrică separată, care vor fi preluate de asemenea într-o rubrică separată din decontul de taxă, fără a avea obligația să colecteze taxa pe valoarea adăugată înscrisă în respectivele facturi. Pentru a evita situațiile de abuz și pentru a permite identificarea situațiilor în care se emit facturi după inspecția fiscală, în cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor menționa că sunt emise după inspecția fiscală. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată înscrise în aceste facturi în limitele și în condițiile stabilite la art. 145—1471 din Codul fiscal, taxa fiind înscrisă în rubricile din decontul de taxă aferente achizițiilor de bunuri și servicii. Emiterea facturilor de corecție nu poate depăși perioada prevăzută la art. 1471 alin. (2) din Codul fiscal.
(5) Prevederile alin. (4) și ale art. 159 alin. (3) din Codul fiscal se aplică și pentru situațiile în care facturile de corecție se referă la perioade fiscale anterioare datei de 1 ianuarie 2010.
(6) Prevederile alin. (4) și (5) se aplică inclusiv în cazul micilor întreprinderi care nu s-au înregistrat în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal la depășirea plafonului prevăzut de art. 152 din Codul fiscal și organele de inspecție fiscală au stabilit diferențe de taxă colectată de plată conform pct. 62 alin. (2).

puteti face acest lucru doar daca ati fost supus inspectiei fiscale.

mai puteti astfel recupera din tva de plata astfel:

Persoanele impozabile care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA în termenul prevăzut de lege, indiferent dacă au făcut sau nu obiectul inspecției fiscale, au dreptul să ajusteze în primul decont depus după înregistrare sau, după caz, într-un decont ulterior, în condițiile prevăzute la art. 145—149 din Codul fiscal:
a) taxa deductibilă aferentă bunurilor aflate în stoc și serviciilor neutilizate la data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat înregistrarea în termenul prevăzut de lege;
b) taxa deductibilă aferentă activelor corporale fixe, inclusiv celor aflate în curs de execuție, aflate în proprietatea sa la data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat înregistrarea în termenul prevăzut de lege, cu condiția, în cazul bunurilor de capital, ca perioada de ajustare a deducerii, prevăzută la art. 149 alin. (2) din Codul fiscal, să nu fi expirat;
c) taxa deductibilă aferentă achizițiilor de bunuri și servicii efectuate în perioada cuprinsă între data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat în termenul prevăzut de lege înregistrarea și data la carea fost înregistrată.
Multumesc pentru raspuns.
Ce acte imi sunt necesare la inspectia fiscala ca PFA neplatitor de TVA? (care urmeaza sa ma declar ca platitor de TVA)
Ultima modificare: Vineri, 24 Iunie 2011
popmihai2706, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare tva jovii jovii Buna Ziua ! Am urmatoarea problema : 1.Trebuia sa ma declar pfa platitor de TVA de la 1 februarie 2012 (am depasit pragul in decembrie 2011). 2.M-am ... (vezi toată discuția)
Inregistrarea tva/ului neaprobat la ramburs?? Annamaria Bajko Annamaria Bajko Buna ziua.Asi vrea sa intreb si eu, cum trebuie sa inregistrez in contabilitate TVA-ul de ramburs neaprobat. Adica ca sa fiu mai inteleasa: - Am avut un ... (vezi toată discuția)
Contestatie raport de inspectie fiscala ancatod ancatod buna ziua functionez ca pfa din 2005, incepand cu aug 2007 am depasit plafonul de 35000 euro, dar nu m-am inregistrat ca platitor de tva, in urma unei ... (vezi toată discuția)