Buna seara.Suma provine din niste achizitii (nu chiar pt.firma-nu trebuie sa explic..)pentru care tva-ul era nedeductibil, dar au fost inregistrate cu tva, si a fost o livrare de masa lemnoasa care a fost facturat fara Tva (cum trebuie defapt )dar din pacate in loc de cherestea cine a intocmit factura a selectat dupa preti ca produs lambriu care trebuia facturata cu tva.Cam din astea sa strans 2200lei de tva pe perioada de un an.Multumesc pentru NC ce ati trimis,dar acuma mar interesa ce trebuie sa fac cu suma respectiva?Trebuie sa dispara de pe contul 4424?asa-i?Dupa cum gandesc eu.Azi am primit compesarile daca scad obligatiile bugetare imi mai ramane o suma (10.282) care a fost confirmata si de cei de la Adm.Fin. Intrebarea mea ar fi oare ce au facut cu sumele respective??Sunt blocata,dar sper ca se va rezolva.Am incercat sa caut prin anii trecuti dar nu am gasit nimic dupa care asi putea sa ma orientezi.Daca mai aveti raspunsuri astept cu drag.Anemary.:(
am sa recapitulez , ca sa ma verificati ca am inteles bine despre ce este vorba :
1. Ati cerut rambursare de tva , obiectul de activitate fiind livrare in regim de simplificare (taxare inversa material lemnos ) .
O parte din suma a fost acceptata la rambursare .
O parte din suma acceptata la rambursare se va vira in cont , o parte a fost compensata cu alte datorii , conform unei note de compensare .
O parte din suma a fost refuzata si provine pe de o parte din facturare cu taxare inversa si de fapt trebuia aplicata cota de taxa ., si alta parte a fost refuzata pentru ca ati dedus si nu trebuia sa deduceti.
Au fost aplicate majorari pentru cele de mai sus .
Exemplu cu cifre fictive.
Sold 4424=10.000 lei -cerut
Acceptat = 7800
Respins =2200
majorari
Inregistrare majorari ( doc justificativ = RIF - raport de inspectie fiscala)
6581=448 434
448=512 434;
Inregistrare suma acceptata /compensari
%=4424- doc justificativ- nota de compensare
4311
4312
4313
4314
4371
4372
etc ( banuiesc ca au fost compensate datorii de la salarii )
5121=4424 - restituire suma - doc justificativ extras de cont +RIF
Inregistrare suma respinsa :
Banuiesc ca inregistrarile initiale au fost :
- pentru taxa deductibila :
%= 4011 11.900
3XX(6XX) 10.000
4426 1 .900 (din cei 2200 lei )
4424=4426 1.900 lei
--- presupun taxa colectata 0 pentru simplificare ---
Corectati acum cu storno deducerea neacordata :
%=4011 -11.900
3xx(6XX) -10.000
4426 -1.900
4424=4426 -1.900
Corectati acum factura emisa in regim de taxare inversa , in mod eronat
Initial :
411=707 1578 lei
cu 300 lei (restul din cei 2200 lei tva taxa inversa) fara sa fie taxa colectata
Ce aveti acum de facut : ati aplicat taxare inversa in loc de cota de taxa .
Daca va ganditi ca emiteti o factura de corectie , in care sa colectati taxa , sa o dati clientului care sa va dea banii de tva , nu puteti face asa ca nu e permis de codul fiscal .
Avem urmatoarea reglementare din norme : cf .pct 81 indice 1:
(4) Furnizorii/prestatorii care emit facturi de corecţie după inspecţia fiscală, în conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) din Codul fiscal, vor înscrie aceste facturi în jurnalul pentru vânzări într-o rubrică separată care vor fi preluate de asemenea într-o rubrică separată din decontul de taxă, fără a avea obligaţia să colecteze taxa pe valoarea adăugată înscrisă în respectivele facturi. Pentru a evita situaţiile de abuz şi pentru a permite identificarea situaţiilor în care se emit facturi după inspecţia fiscală, în cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor menţiona că sunt emise după inspecţia fiscală. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată înscrise în aceste facturi în limitele şi în condiţiile stabilite la art. 145 - 1471 din Codul fiscal, taxa fiind înscrisă în rubricile din decontul de taxă aferente achiziţiilor de bunuri şi servicii. Emiterea facturilor de corecţie nu poate depăşi perioada prevăzută la art. 1471 alin. (2) din Codul fiscal.
Vedeti si acest articol :
(3) Organele de inspecţie fiscală vor permite deducerea taxei pe valoarea adăugată în cazul în care documentele controlate aferente achiziţiilor nu conţin toate informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau/şi acestea sunt incorecte, dacă pe perioada desfăşurării inspecţiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator în conformitate cu art. 159 din Codul fiscal. Furnizorul/prestatorul are dreptul să aplice prevederile art. 159 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal pentru a corecta anumite informaţii din factură care sunt obligatorii conform art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, care au fost omise sau înscrise eronat, dar care nu sunt de natură să modifice baza de impozitare şi/sau taxa aferentă operaţiunilor, sau nu modifică regimul fiscal al operaţiunii facturate iniţial, chiar dacă au fost supuşi unei inspecţii fiscale - această factură va fi ataşată facturii iniţiale, fără să genereze înregistrări în decontul de taxă al perioadei fiscale în care se operează corecţia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.
Storno factura initiala :
411=707 -1578
Emitere factura cu taxa
411=% 1878
707 1578
4427 300
- cu respectarea celor de mai sus
Inchidere tva :
4427=4424 300 lei
Buna seara!Multumesc mult pentru raspuns.Firma are ca ob.de activitate Comercializare mat.de construcii, obiecte sanitare etc.si mat.lemnos.compensarile am facut cum ati spus si Dvs. si sper ca pot face si celelate inreg. asa cum ati dat si in exemple.Va doresc o seara buna si week-end placut.Anemary.:)