Conform Legii 230/2007 - privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cap. 6. Cheltuielile as. de proprietari, art. 47, sunt sase tipuri de cheltuieli.
In conditiile aratate, banuiesc ca dvs. ati facut o cerere de scadere a persoanelor pentru perioada cand sunteti plecata, astfel incat asociatia nu va poate calcula cheltuieli pe numar de persoane prezente, insa celelalte tipuri de chltuieli, da.
Pe langa faptul ca fiecare as. prop. are niste reguli interne, incepand cu sezonul 2010-2011 a fost pus in aplicare prev. Ordinului343/2010 cu privire la repartzarea de cheltuieli cu incalzirea pentru spatiile comune si tevile care trec prin fiecare apartament, indiferent ca apart. este debransat de la incalzire sau nu... Cum apart. dvs. este cu 4 camere, sunt destule cheltuiei pe apartament (pe cota-parte indiviza de proprietate) acolo.
Conform legii, proprietarii pot contesta valorile intretinerii afisate pe lista de plata, timp de 10 zile de la afisare, dar cum sunteti plecata.... Bine ar fi sa lasati o ruda sa se ocupe de soarta apartamentului in perioada respectiva (chiar daca nu are acces in ap., cu toate ca bine ar fi sa aiba si acces, pentru orice eventualitate).
Puteti cere administratorului facturile, dar nu cred in ruptul capului ca va descurcati si chiar nu merita efortul. Bine ar fi sa va adresati conducerii as. prop. sa va intocmeasca un tabel explicativ, pe luni si tipuri de cheltuiala.