avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 554 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... venituri din activitati independente
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

venituri din activitati independente



Va rog sa-mi spuneti daca veniturile realizate in cadrul unei intreprinderi individuale ( pe care am de gand sa o infiintez ) , sunt considerate venituri independente ?

si daca da, imi vor fi luate in calcul la stabilirea indemnizatiei pentru cresterea copilului?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: roxanne^^ , utilizator 19:51, 26 Iunie 2011
Ordonanta de urgenta nr. 44/2008 este actul normativ care reglementeaza desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiare.

Intreprinderea individuala este o noutate absoluta in legislatia romana, fiind pentru prima data reglementata prin acest normativ.
Singura deosebire dintre persoana fizica autorizata si intreprinderea individuala este ca cea din urma are dreptul de a angaja cu contract de munca terte persoane in vederea desfasurarii activitatii pentru care a fost autorizata.

Astfel, persoanele fizice titulare a unei intreprinderi individuale au obligatia de a se inregistra si de a autoriza functionarea inainte de inceperea activitatii economice.

Conditiile ce trebuie indeplinite pentru desfasurarea de activitati economice ca persoana fizica titulara a unei intreprinderi individuale sunt:
- a implinit varsta de 18 ani;
- are calificarea - pregatirea profesionala sau, dupa caz, experienta profesionala, necesara pentru a desfasura activitatea economica pentru care se solicita autorizatia;
- sa aiba un sediu profesional;
- nu a fost condamnat penal prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru savarsirea de fapte sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.

Pregatirea sau experienta profesionala se atesta, dupa caz, cu unul dintre urmatoarele documente:
- diploma de absolvire a unei institutii de invatamant;
- certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant;
- certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala, organizata in conditiile legii in vigoare la data eliberarii acestuia;
- certificatul de competenta profesionala;
- atestatul de recunoastere si/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobandit calificarea in strainatate;
- atestatul de recunoastere a calificarii dobandite in strainatate, in afara sistemului de invatamant;
- orice alte dovezi care sa ateste experienta profesionala. In cazul in care activitatea care urmeaza a fi desfasurata nu presupune o anumita pregatire profesionala in domeniu este suficienta o fotocopie a ultimului act de studii.

In cazul Intreprinderii Familiale este suficient ca reprezentantul intreprinderii sa aiba o pregatirea profesionala in domeniu, pentru ceilalti membrii este necesara doar o fotocopie a ultimului act de studii.

Sediul profesional este spatiul in care persoana fizica autorizata/titular intreprinderii individuale/intreprinderea familiala isi desfasoara activitatea economica autorizata sau in care au loc numai activitati de birou.
Pentru stabilirea sediului profesional este necesar ca persoana fizica autorizata/titular intreprinderii individuale/intreprinderea familiala sa detina un drept de folosinta asupra imobilului la adresa caruia acesta este declarat.

Documente necesare pentru dovada dreptului de folosinta :
- contract de vanzare/cumparare/copie legalizata notarial;
- certificat de mostenitor/copie legalizata notarial;
- contract de inchiriere/fotocopie, insotit de un Act Aditional din care sa reiasa ca proprietarul e de accord ca I.I. sa functioneze in spatiu respectiv.
- contract de comodat/fotocopie;
- proces verbal de receptie a constructiei (copie legalizata notarial), si altele de la caz la caz. In cazul in care sediu profesional este detinut in baza unui contract de vanzare-cumparare sau a unui Proces verbal de receptie a constructiei este obligatorie prezentarea Incheierii de Intabulare a dreptului de proprietate in Cartea Funciara. Daca un astefel de document nu exista, atunci trebuie prezentat un Certificat de Rol Fiscal in termen de valabilitate emis de catre Directia de Impozite si Taxe Locale.

In cazul in care sediul profesional este detinut in baza unui contract de inchiriere (subinchiriere) incheiat cu un proprietar persoana fizica acesta trebuie inregistrat la Administratia Financiara pentru luarea in evidenta.

In cazul in care sediul profesional este detinut in baza unui contract de inchiriere (subinchiriere) cu un proprietar persoana juridica nu este necesara inregistrarea acestuia la Administratia Financiara, fiind suficienta simpla semnare si stampilare a acestuia.

In situatia in care spatiul destinat sediului profesional este un apartament intr-o cladire de locuinte (bloc) este obligatorie obtinerea acordurilor de functionare, si anume :
- Acordul Asociatiei de Proprietari / Locatari, reprezentata de catre Presedintele Asociatiei;
- Acordul proprietarilor vecini direct afectati de rezultatele activitati pe care urmeaza sa o desfasurati, si anume, vecinul de sus/jos/stanga/dreapta
apropo de sediul social...sunt intr-o mare dilema!
apartamentul pe care vreau sa-l declar ca sediu social a fost cumparat de sotul meu inainte de casatorie ( deci eu nu apar pe acte, in niciun fel ) .Suntem casatoriti din 2008 si avem un copil....nu stiu cat e de relevant.
Practic din modestele mele cunostinte, nu am drept de folosinta asupra imobilului . Ce variante am ? Se poate cu contract de comodat eventual ?- mentionez ca apartamentul este luat in rate- este asta un impediment ?

Cu stima!
roxanne^^ a scris:



Va rog sa-mi spuneti daca veniturile realizate in cadrul unei intreprinderi individuale ( pe care am de gand sa o infiintez ) , sunt considerate venituri independente ?

si daca da, imi vor fi luate in calcul la stabilirea indemnizatiei pentru cresterea copilului?

Multumesc anticipat!


Codul fiscal prevede la art.46 alin.1 ca , veniturile din activităţi independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere şi veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, realizate în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, inclusiv din activităţi adiacente.

OUG nr.111/2010 in art.2 alin.1 dispune ca , incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia de urmatoarele concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, precum si de indemnizatie lunara.
Prin urmare, veniturile obtinute din activitati independente se iau in calcul la stabilirea indemnziatiei pentru CCC.
Ultima modificare: Duminică, 26 Iunie 2011
Cornel Vasile, Consilier juridic
Multumesc !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intreprinderi individuale Bonutzu Bonutzu ce sunt intreprinderile individuale, ce regim juridic au, ce activitati pot sa desfasoare, ce taxe trebuie sa plateasca , ce declaratii trebuie sa depuna ... (vezi toată discuția)
Cum infiintez o asociatie familiala si care ar fi avatajele si dezavantajele? mirabela81 mirabela81 Vreau sa infiintez o asociatie familiala si as dori sa stiu care sunt pasii si ce dezavantaje sau avantaje pot avea. (vezi toată discuția)
Intreprindere individuala raul83 raul83 Sunt cadru militar pot sa-mi fac o Intreprindere Individuala. E mai avantajoasa ca o Asociatie Familiala? (vezi toată discuția)