Ma aflu intr-o situatie cel putin ciudata.
Cum vechiul administrator nu a mai dorit sa continue activitatea in cadrul asociatiei, am acceptat eu functia si astfel am preluat-o in data de 07.06.2011.
Anterior, mai exact in 04.06.2011, in cadrul A.G., au fost aprobate premieri, in suma de "X" lei pentru administrator, ingrijitor, presedinte, cenzor, cat si pentru fiecare membru al comitetului executiv. Primele respective au fost achitate in data de 06.06.2011 (tot anterior preluarii mele), in baza unui stat de plata, din care s-a retinut numai impozit 16%. In mod normal, aceste sume vor fi declarate in formularul 112 in luna 07.2011.
Cum pot eu sa declar aceste sume cand nu am in spate o baza legala de acordare a acestor prime (un contract, o conventie civila ceva)? Chiar daca primele au fost acordate de catre fostul administrator, in timpul mandatului sau, responsabilitatea declararii acestora la fisc cade in sarcina mea.
Dacă sumele acordate ca şi premii au fost abrobate în şedinţa AGA,dvs nu aveţi nicio legătură cu acest lucru.Există o bază legală prin care acestea au fost acordate şi nu puteţi fi tras la răspundere în vreun fel.
Adica premierile aprobate de AG a proprietarilor se pot acorda in baza unui stat de plata? exista si o baza legala in acest sens? si acea baza legala prevede ca se opreste doar impozit 16%, fara a se datora alte contributii sociale?
Va rog, daca se poate cu referire la acea baza legala. Multumesc.
faceti un nou stat cu ,calculul corect il asezati langa celalalt care este semnat, specificati ca acesta este cel corect, platiti contributiile si faceti declaratiile dupa acesta pentru ca aveti responsabilitatea platilor si al declaratiilor catre anaf
Faceti un stat de plata, socotiti contributiile si impozitul respectivelor premieri si le declarati in 112. Pe liste veti repartiza intreaga cheltuiala cu acestea (netul + impozitul + CAS + somaj)
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, dar eu tot nu sunt lamurit.
De ex., cei din comitetul executiv nu au niciun fel de contract sau act prin care sa poata fi remunerati. Nu stiu la alte asociatii cum este, dar la noi, membrii comitetului executiv nu sunt platiti, cu exceptia presedintelui. Ei, in timpul anului nu au obtinut niciun venit din "visteria" asociatiei, cu exceptia acestei premieri care, conform PV al AG a fost aprobata pe motiv al activitatii depuse de comitet in anul 2010.
Dilema mea aici este. Pe ce baza ii pot remunera, in asa fel incat sa respect atat legea in vigoare, cat si hotararea Asociatiei de Proprietari? (sau, ma rog, de remunerat, s-au remunerat singuri, inainte de a-mi prelua eu prerogativele, dar cum pot eu sa justific aceasta situatie?)
Daca nu trebuia sa depun eu declaratia la ANAF, poate nici nu ma interesa asa tare subiectul, dar altfel...