avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 819 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Intre vechiul administrator si noul administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Intre vechiul administrator si noul administrator

Ma aflu intr-o situatie cel putin ciudata.
Cum vechiul administrator nu a mai dorit sa continue activitatea in cadrul asociatiei, am acceptat eu functia si astfel am preluat-o in data de 07.06.2011.
Anterior, mai exact in 04.06.2011, in cadrul A.G., au fost aprobate premieri, in suma de "X" lei pentru administrator, ingrijitor, presedinte, cenzor, cat si pentru fiecare membru al comitetului executiv. Primele respective au fost achitate in data de 06.06.2011 (tot anterior preluarii mele), in baza unui stat de plata, din care s-a retinut numai impozit 16%. In mod normal, aceste sume vor fi declarate in formularul 112 in luna 07.2011.

Cum pot eu sa declar aceste sume cand nu am in spate o baza legala de acordare a acestor prime (un contract, o conventie civila ceva)? Chiar daca primele au fost acordate de catre fostul administrator, in timpul mandatului sau, responsabilitatea declararii acestora la fisc cade in sarcina mea.

Ce ar fi de facut in aceasta situatie?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:20, 28 Iunie 2011
Statul de plata il faceti ca urmare a PV in care s-a decis, hotarat premierea acestora.
Nu are legatura depunerea la ANAF a declaratiei cu legislatia remunerarii sau a premierii in cadrul asociatiilor.
La ANAF declarati pentru impozitare si taxare orice venituri achitate unor persoane (inclusiv premierea).

Pe ce baze legale achitati niste indemnizatii, salarii, gasiti in legea 230/2007 si HG/1588/2007.

Ce vreau sa spun este ca niciodata cei de la ANAF nu va vor intreba pe ce baze legale i-ati premiat pe cutare si pe cutare.
Si nici cei de la ITM nu va vor intreba.
In cel mai rau caz va vor intreba locatarii din blocul dv., dar daca premierea s-a hotarat in AG sau in comitet, e in ordine!

Si ca sa fiti linistit va voi da un extras din art.17 al HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a Legii 230/2007 pe care ar fi trebuit sa-l stiti si dv., ca administrator ce sunteti:
(
5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestari de servicii, in limita bugetului aprobat de adunarea generala

(7) Comitetul executiv decide asupra acordarii unor drepturi banesti membrilor asociatiei de proprietari care desfasoara activitati lucrative folositoare acesteia, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor, potrivit art. 35 alin. (5) din Legea nr. 230/2007.
.
Ultima modificare: Marți, 28 Iunie 2011
elga50, moderator
Cunosc atat legea 230/2007, cat si HG 1588/2007. De fapt tocmai acesta este motivul pentru care am cerut ajutor din partea dv., a celor de pe acest forum. Legea nu m-a edificat in problema mea.
elga50 a scris:

(
5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestari de servicii, in limita bugetului aprobat de adunarea generala
.

Articolul pe care l-ati citat dv., mai exact la alin.(5), nu ma ajuta, iar motivul pentru care nu ma ajuta l-am subliniat in interiorul articolului. In cazul meu membrii CE nu au incheiat niciun fel de contract cu asociatia (nici CIM, nici de mandat, nici conventie civila, nimic), deci nu se aplica alin.(5).

In schimb alin.(7) ma lasa in ceata... OK, am inteles ca CE poate acorda drepturi banesti membrilor asociatiei, dar nu spune si ce taxe se aplica acestor drepturi, sau caror prevederi (din Codul fiscal sau din alta lege) se aplica. Eu pot intelege foarte simplu ca, din moment ce nu este specificat, nu se plateste nicio taxa la bugetul de stat, nici macar impozit.

Pe de alta parte, daca stau sa ma gandesc mai bine, as putea sa imi vad de treaba mea, sa declar in 112 doar taxele pe care le-a retinut administratorul vechi (adica impozit 16%), taxe care apar pe statul de plata semnat de acelasi vechi administrator. As putea sa fac acest lucru conform actelor care mi-au fost puse la dispozitie in momentul PV de predare/primire; asta e de fapt si realitatea.
Cred ca va faceti mari problme de pomana.
Eu va intreb asa:
- aveti un PV care sa justifice scoaterea banilor din gestiunea asociatiei si impartirea premiilor membrilor comitetului?
- puteti face un stat de prime unde sa fie trecut fiecare om cu cat a primit si in rubrici separate taxele si impozitul datorat statului?

Daca aceste doua conditii sunt indeplinite, treceti la treaba si nu va mai puneti atatea intrebari, ca nu sta nimeni sa va taie capul pe o hotarare pe care au luat-o cu totii. Dv. doar faceti "formele legale", nu hotarati nimic!


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond de premieri mikifulgutz mikifulgutz Va rog mult spuneti-mi, daca aprobam in adunarea generala a proprietarilor constituirea unui fond pentru premieri, aceste premieri sunt in vreun fel ... (vezi toată discuția)
Cor presedinte asociatie ion damaschin ion damaschin Buna seara, Va rog i-mi puteti comunica ce cod COR are presedintele asociatiei de locatari? Va multumesc! (vezi toată discuția)
Numarul membrilor comitetului executiv Dorinel_77 Dorinel_77 Buna ziua Cati membri conf.legii 230/2007 trebuie sa fie in comitet. In asociatie la noi sunt 3 membrii si cu presedintele asociatiei ... (vezi toată discuția)