As dori, va rog sa stiu care este regimul economic intr-o fundatie, cum functioneaza incasarile/ platile, sunt anumite restrictii, cum se scad cheltuielile, etc
ce drepturi/obligatii trebuiesc avute in vedere.
Mentionez ca sunt administrator de SRL si la acest nivel am cunostinte in domeniu
multumesc, cu stima,
Maria
Daca aveti cunostinte elementare de contabilitate, atunci se aseamana destul de mult ca principiu numai ca apar cateva conturi noi. La fel se tine un registru de casa. Se pot face plati in numerar sau prin cont bancar. La fel se primesc facturi de la diferiti furnizori. E tot contabilitatea in partida dubla. Se pot face angajari cu contract de munca pe perioada determinata(se foloseste mai des) si nedeterminata. Avem aceleasi contributii pe fondul de salarii. Se depun aceleasi declaratii incepand cu 112 on line de la 1 iulie. Poate fi sau nu platitoare de tva(daca e un ong mai dezvoltat sau daca se deruleaza activitati cu fonduri europene e chiar indicat sa fie platitor).
Apar putine deosebiri la capitolul de venituri unde veti avea venituri din cotizatia membrilor, din donatii atat din partea membrilor cat si a tertilor, din sponsorizari, din cota 2% din impozitul pe venit redirectionat de persoanele angajate cu contract de munca si pot aparea venituri din activitati economice care pot fi organizate(de la organizare de cursuri acreditate cu taxa de participare pana la vanzarea anumitor produse manufacturiere ale membrilor care sunt persoane cu dizabilitati. Aceste sunt doar doua exemple).
Cam asta e in mare. Ca idee generala, activitatea se desfasoara pe proiect adica vrei sa derulezi un set de activitati, trebuie sa-i faceti un proiect de buget si sa vezi daca ai cum sa acoperi cu bani. Marea majoritate a participantilor sunt voluntari, adica mai putin cu salariile. Se incheie contract de voluntariat.