HG 1397/ 2010 face referire la Declaratia 112 cu privire la obligativitatea contribuabililor persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, ca incepând cu 1 iulie 2011 sa completeaze si sa depuna formularul 112 numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Insa Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat, se completeaza de catre platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin obligatii de plata la bugetul de stat conform OPANAF nr. 101/2008 modificat prin OPANAF nr. 73/2011. Declaratia se poate depune in format electronic sau pe suport de hartie prin codificarea informatiilor sub forma codului de bare.
In acest sens ANAF a emis si o circulara in care se mentioneaza urmatoarele:
Începând cu data de 01 IULIE 2011, “Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” - Formular 112 se va depune EXCLUSIV prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Depunerea se face prin portalul: www.e-guvernare.ro
Deţinerea certificatului calificat pentru semnatura electronică prezintă următoarele AVANTAJE:
- eliminarea costurilor şi a timpului alocat pentru depunerea declaraţiilor la organul fiscal competent;
- prin deţinerea certificatului digital calificat se pot depune on-line următoarele declaraţii: 100 , 101, 102 , 103, 120, 130, 200, 300, 301, 390, 710.;
- cu un singur certificat digital calificat puteţi depune declaraţii electronice pentru un numar nelimitat de coduri fiscale;
- semnarea facturilor (conform Codului fiscal);
- semnarea documentelor trimise catre alte persoane (O.N.R.C., alte institutii ale statului alţi parteneri).
Imi cer scuze, dar nu eu am gasit inscrisa obligativitatea depunerii acestei declaratii numai pe baza semnaturii electronice. :bow: