avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 498 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Semnatura electronica
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Semnatura electronica

buna ziua,
imi poate spune cineva daca semnatura electronica este obligatorie? conform carei legi?
administratorul unei firme are nevoie sa depuna anumite documente online si i se cere aceata semnatura, la sectorul 3. in sectorul 2,4 si 5, pt depunerea aceluiasi fel de documente, aceasta semnatura nu este obligatorie deoarece documentele se pot depune si in format de hartie!
multumesc!
Pentru depunerea online a anumitor documente este necesara semnatura electronica, dar din cate stiu acest lucru nu se face excliusiv online ci exista si posibilitatea depunerii la ghiseu sau prin posta cu confirmare de primire.

Dati-ne mai multe explicatii: despre ce documente e vorba?
Declaratiile 112 390 301 se depun doar electronic. Nu se accepta la ghiseu.
De asemnea D 300 daca este lunar.
Eu cred ca este asa cum am spus pentru ca, dintre firmele carora le tin contabilitatea, am cazuri in care le trimit online semnate electronic iar pentru cele la care nu am fost imputernicit sa le trimit asa, le depun la ghiseu sau le trimit prin posta (tin de administratii din alta localitate).
@robertblue81-pe ce va bazati cand afirmati ca D 390,D 300 lunar,etc nu se primesc la ghiseu?
Doar declaratia 112 este obligatoriu de trimis online.
Obligativitatea a intrat in vigoare incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011,ulterior termenul s-a prelungit pentru contributiile aferente lunii iulie 2011.
Pentru alte declaratii nu exista obligativitate depunere online.
In speta dvs.despre ce declaratii este vorba?
Pentru contribuabili mijlocii este obligatoriu sa se depuna declaratiile online.
HOTARAREA nr. 1397/2010 din 28 decembrie 2010

Art. 1. — (1) Se aproba modelul si continutul „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si anexele nr. 1.1 „Anexa angajator” si nr. 1.2 „Anexa asigurat” la aceasta, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Anexa nr. 1.1 „Anexa angajator” si anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat” fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).

Art. 3. — (1) Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, prevazute la art. 296 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiilor prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu respectarea conditiilor prevazute in anexa nr. 8, prin intermediul portalului e-Romania.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pana la data de 1 iulie 2011, formularul „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.



Ultima modificare: Marți, 1 Aprilie 2014
Contabilitate sector 4 evoCONTA, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Semnatura electronica atancoc atancoc stie cineva ceva legat de obligativitatea semnaturii electronice de la 1 iulie?care-i nr.legii?:O (vezi toată discuția)
D112 Mainerici  Ctin Mainerici Ctin certificatele medicale unde se depun (vezi toată discuția)
Semnatura electronica activsorf activsorf Declaratia 100 se depune obligatoriu cu semnatura electronica,sau se poate depune ca si pana acum ? (vezi toată discuția)