Dar mai departe? Ce mai trebuie facut? Trebuie mers la Tribunal sau unde pentru a fi luat in evidenta? De altceva mai este nevoie? Trebuie chitantier si registru de plati si mers trimestrial sau lunar la Finante cu ele sau cum?
Activitatea traducatorului autorizat se desfasoara in general dupa inregistrarea la administratia fiscal de domiciliu (de obicei ca PFA). Baza legala care reglementeaza activitatea de traducator se regaseste in urmatoarele legi si ordonante: legea 178/1997, legea 281/2004 si ordonanta 11/2005.
Din moment ce aveti deja un PFA (pentru ca ati depus decl. estimativa si ati platit impozit) trebuie sa faceti stampila, sa achizitionati reg. inventar, reg. incasari si plati si registru de control. Cu reg. de incasari si plati va prezentati la adm. financiara unde ii veti numerota fiecare pagina dupa care va fi sigilat de doamna de la registratura. In ceea ce priveste facturierul si chitantierul, puteti opta pentru unul din programele de facturare pe calculator sau puteti sa le achizitionati de la centrele de vanzare a formularelor tipizate.
Contributiile sociale obligatorii:
- sanatate - 5,5% din venitul net
- pensii - 222 ron/luna *
- impozit 16%
- contributia la somaj este facultativa.
*Contributia la pensii este de 222 lei/luna (la un venit brut anual de 8,088 lei) insa, conform
art. 14 (1) În situaţia în care pe parcursul derulării asigurării în baza declaraţiei individuale de asigurare se face dovada că există perioade în care nu se realizează venituri, la cererea asiguratului sau din iniţiativa casei teritoriale de pensii, declaraţia poate fi suspendată.
(2) Pentru perioadele de suspendare prevăzute la alin. (1) nu se datorează contribuţie de asigurări sociale.
Regimul fiscal aplicabil pentru PFA aici:
[ link extern ] /
Evidenta contabila in partida simpla aici:
[ link extern ] /
Detalii pentru traducatorii aflati la inceput de drum gasiti si aici:
www.avocatnet.ro/content/for...
www.avocatnet.ro/content/for...
Declaratiile obligatorii: declaratia de venit pana la data de 15 mai in fiecare an si declaratia 392 A sau B pana la 15 februarie anual.
Pentru intocmirea declaratiei 392 este necesara completarea jurnalului de vanzari si cumparari (pe calculator sau pe formular tipizat).
Daca mi-a scapat ceva, reveniti cu intrebari.
Succes,
L.C.
@ioana_7_fr
Trebuie mers la Tribunal sau unde pentru a fi luat in evidenta?
Eu am obtinut din 2005 autorizatia de traducator de la Ministerul Justitiei si figurez din 2005 pe lista traducatorilor autorizati pe siteulo Ministerului Justitiei.
De unde stiti ca figurati in lista traducatorilor daca nu v-ati inregistrat la Tribunal?
Procedura de inregistrare la tribunal o gasiti aici:
www.avocatnet.ro/content/for...
L.C.