avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Violare corespondenta
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Violare corespondenta

In Romania , din pacate , multi oameni nu cunosc bine legile , de aceea existati voi avocatii , juristii etc. Am facut anul trecut plangere penala intai la Politie si apoi la Parchet impotriva unei persoane la care am locuit in calitate de chiriasi ( eu cu familia mea ). Obiectul plangerii in dosarul ce i s-a intocmit il constituia violarea corespondentei primite la vechea adresa de catre proprietar.Corespondenta cuprindea extrase de cont de la o Banca , nr. card de credit , alte documente ( Proiect european-sunt profesor , ilustrate de la prietenii din Franta etc ). Grav este faptul ca respectivul cetatean la care am locuit a pus la dispozitia Judecatoriei ( ne-a actionat in instanta -fond pretentii intretinere , dar a pierdut procesul ) , deci a facut publica a noastra corespondenta fara ca institutia sa i-o ceara.
Am invocat Constitutia Romaniei , Declaratia pentru Drepturile Universale ale Omului , Conventia cu art. 8 , 12 , 28 parca referitoare la dreptul la viata privata si la secretul corespondentei.Nu i s-a aplicat decat o amenda in valoare de 200 lei.Procurorul care s-a ocupat de caz a motivat ca este la prima abatere si ca n-are antecedente penale. Suntem total nemultumiti de solutie si suntem in curs de a ne adresa Curtii de Apel . Va rog , care este opinia dvs. legata de aceasta infractiune? Multumesc.
Apreciez in mod deosebit studiile atente in materia dreptului pe care le-ati facut.
In Romania asa cum pun procurorii problema este o practica unanima aproape.In materie penala nu cred ca veti obtine castig de cauza in tara.Dar nu va descurajati.Puteti ajunge la CEDO si cred ca ati putea sa va descurcati si fara avocat.
Felicitari.