avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... cine depune dosarul de pensie pentru invaliditate?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

cine depune dosarul de pensie pentru invaliditate?

Buna ziua,
Potrivit art. 82 din nr. Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii pensia se va acorda la cererea persoanei indrepatatite, dar conform Ordinului nr. 340/ 4 mai 2001, sectiunea C I , pct. 14 "Angajatorul, in baza deciziei medicale, intocmeste dosarul administrativ de pensionare si apoi il trimite in termen de 10 zile la casa de pensii teritoriala"

De asemenea, exista o intraga procedura in care angajatorul este implicat inca de inceput si acesta trebuie sa intocmeasca si dosarul medical insotit de un extras de pe carnetul de munca, ce cuprinde date privitoare la starea civila, pregatirea generala si profesionala, ruta profesionala (cu zi, luna si ani), durata perioadei de cotizare, perioadele de somaj, concediul medical din ultimele 12 luni, precum si documentatia necesara stabilirii cauzei invaliditatii, in vederea emiterii deciziei medicale. Dosarul medical se inainteaza la cabinetul teritorial de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca.

In cazul in care Angajatorului i se prezinta de catre angajat decizia medicala fara a fi fost implicat in procesul obtinerii acesteia, Angajatorul este obligat sa depuna dosarul de pensionare al angajatului si daca da termenul de 10 zile de la ce data curge?

Va multumesc,

LBondila
Avand in vedere art. 167>2 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 rezulta ca Angajatorul trebuie sa depuna dosarele de pensionare, mai mult potrivit Ordinul 340/ 4 mai 2001, sectiunea C I , pct. 14 “Angajatorul, in baza deciziei medicale, intocmeste dosarul administrativ de pensionare si apoi il trimite in termen de 10 zile la casa de pensii teritoriala “

Art. 82 alin. (1) "Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a mandatarului desemnat de aceasta cu procura speciala, a tutorelui sau a curatorului acesteia. (2) Cererea de pensionare, impreuna cu actele care dovedesc indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege se depun la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla domiciliul asiguratului.”

Prin urmare, avand in vedere toate aceste dispozitii, va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:
1.angjatorul depune sau nu dosarul de pensionare pentru invaliditate?
2. daca angajatorul are obligatia depunerii dosarului si nu l-a depus in termenul legal, este angajatul indreptatit sa ceara drepturile banesti care nu i s-au platit din cauza nedepunerii in termen a dosarului?
3. daca angajatorul nu are obligatia depunerii dosarul de pensionare pentru invaliditate, care este temeiul legal?

va multumesc,

cu stima,
lbondila
Ultima modificare: Luni, 4 August 2008
lbondila, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dosarul de pensionare Elena Cindea Elena Cindea Depunerea dosarului de pensie \"Angajatorii la care isi desfasoara activitatea persoanele prevazute in Legea nr. 19/2000 la art. 5, alin. (1), pct. I, II si ... (vezi toată discuția)
Dosar pensionare kyoko kyoko Buna ziua! Am urmarit cu interes subiectele postate pe acest site. Doresc sa stiu si eu cine inainteaza dosarele de pensionare ale angajatilor, angajatorul ... (vezi toată discuția)
Depunerea dosarului de pensionare handsu handsu In cazul persoanelor care la indeplinirea conditiilor pentru pensionare la limita de varsta , care nu sunt angajate, se poate depune dosarul inaintea ... (vezi toată discuția)