avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 693 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Primesc pensie de urmas. Cum si in ce conditii ma pot ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Primesc pensie de urmas. Cum si in ce conditii ma pot angaja fara a pierde pensia?

Primesc pensie de urmas, cum si in ce conditii ma pot angaja fara a pierde pensia?!
Mentionez ca am o pensie de urmas in cuantum de 945 de lei dupa decesul ambilor parinti iar eu sunt student. Ideea este ca mi-am gasit si un loc de munca si pentru a nu avea probleme ... vreau neaparat contract de munca.... as vrea sa stiu in ce conditii ma pot angaja cu contract de munca si sa raman si cu pensia...
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: smarty67 , utilizator 17:15, 10 Iulie 2011
Nu puteti beneficia de pensie daca obtineti alte venituri. In cazul in care lucrati si se descopera acest lucru se va inceta plata pensiei si o sa restituiti si din urma
....eu am inteles ca se pot cumula insa in anumite conditii...ceva de genul... salariul sa nu depaseasca 25% din salariul mediu brut....
1. Legea 19/2000 prevedea ca pensia de urmas se putea cumula cu un venit din salariu care nu depasea 1/4 din salariul mediu brut prognozat pe economie.
2. Legea 263/2010 aplicabila de la 01.01.2011 (si care abroga Legea 19/2000) nu mai prevede aceasta restrictie.
3. Asadar puteti cumula pensia de urmas cu orice alt venit, fara nici o restrictie.
Multumesc din suflet....sunteti sigur?!
1. Nu am cum sa va conving in afara de faptul ca v-am spus ca legea nu prevede restrictii.
2. Puteti merge la orice Casa de Pensii si o sa vi se confirme spusele mele.

Alte discuții în legătură

Cumul pensie urmas cu salariu Simona17 Simona17 Buna ziua, As dori sa stiu daca exista vreo restrictie in ceea ce priveste nivelul salariului pentru un tanar de 20 ani care beneficiaza de pensie de urmas ... (vezi toată discuția)