avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1896 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas M.A.I si alte venituri
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas M.A.I si alte venituri

Buna seara, as avea si eu o nelamurire in legatura cu pensia de urmas m.a.i. si angajarea.Sunt studenta,beneficiez de pensie de urmas militara si in acelasi timp mi-as dori sa ma angajez...din cate am mai citit la voi pe forum si m-am mai interesat,nu am inteles ce salar ar trebui sa am pe carte de munca, sa am o patrime din salariul mediu pe economie sau din salariul brut? Va multumesc si astept raspunsul dumnevoastra.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:43, 30 Ianuarie 2012
1. Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aplicabila de la 01.01.2011, nu mai prevede acea restrictie de care pomeniti dvs. si care era cuprinsa in Legea 19/2000, lege abrogata de Legea 263/2010.

2. In concluzie, ca beneficiar el pensiei de urmas, puteti sa cumulati pensia cu orice alt venit profesional, fara limita de suma.

3. Din Legea 263/2010:

Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).


Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
...