avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 520 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas / salariu / student?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas / salariu / student?

Buna ziua, am o nelamurire, desi am incercat sa citesc si legea, as dori un raspuns mai simplu.
Eu primesc o pensie de urmas militara de aproape 6 ani si sunt studenta in anul 2. Acum o saptamana m-am angajat cu contract de munca individual, full-time, salariul meu fiind de 940RON. Voi mai primi pensie de urmas avand in vedere ca am si acest alt venit?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:21, 6 Noiembrie 2014
1. Pensia de urmas se poate cumula cu orice alt venit indiferent de cuantumul sau natura lui.

2. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).


Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
...
Ultima modificare: Joi, 6 Noiembrie 2014
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
~ Conținut șters la cerere ~

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură