avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... student, pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

student, pensie de urmas

Buna ziua, eu sunt un student care beneficiaza de pensie de urmas. As vrea sa stiu daca in momentul angajarii la un job part-time imi voi pierde dreptul la pensie.
Cel mai recent răspuns: ozgii , utilizator 18:24, 1 Mai 2014
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).

Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
...

2. Asadar daca sunteti student si aveti pana in 26 de ani puteti cumula pensia de urmas cu orice alt venit profesional indiferent de cuantum sau de timpul de lucru zilnic.
Ultima modificare: Joi, 1 Mai 2014
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Multumesc foarte mult atat pentru raspuns cat si pentru promtitudine

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas / salariu / student? laviniatoma laviniatoma Buna ziua, am o nelamurire, desi am incercat sa citesc si legea, as dori un raspuns mai simplu. Eu primesc o pensie de urmas militara de aproape 6 ani si sunt ... (vezi toată discuția)