avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Contributia de asigurari sociale de sanatate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Contributia de asigurari sociale de sanatate

Buna ziua,

Am o nelamuriere,anul trecut am terminat liceul iar din toamna asta vreau sa incep facultatea.Ce se intampla? In perioada aceasta (din vara lui 2010 pana in prezent)nu am lucrat nicaieri practic nu am avut nici un venit din care sa platesc contributia la CAS. Odata cu inceperea facultatii(de stat),ma gandesc ca trebuie sa prezint la medicul de familie o adeverinta din care sa reiasa ca sunt student,odata cu prezentarea adeverintei o sa devin din nou asigurat sau trebuie sa platesc contribuita la CAS si abia dupa aia sa prezint adeverinta? Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:48, 10 Iulie 2011
1. CAS = contributii asigurari sociale (pentru pensie);
CASS = contributii asigurari de sanatate.

2. Conform Legii 95/2006 dvs., ca student, veti fi asiguirat la sanatate:
Art. 213. - (1) Urmãtoarele categorii de persoane beneficiazã de asigurare, fãrã plata contribuţiei:

a) toţi copiii pânã la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pânã la vârsta de 26 de ani, dacã sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, pânã la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacã nu realizeazã venituri din muncã;
...
3. Luati legatura cu CJAS sa va dea adeverinta de asigurat, pe baza dovezii ca sunteti student.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata cass pentru un minor cocancl cocancl Buna ziua, Sunt casatorit si sotia are o fetita de 6 ani dintr-o casatorie anterioara suntem impreuna de 5 ani si jumatate, am trecut fetita pe numele meu pe ... (vezi toată discuția)