ATRIBUŢIILE ADMINISTRATORULUI JUDICIAR
ATRIBUŢIILE ADMINISTRATORULUI JUDICIAR, dupa dispunerea de catre instanta a deschiderii procedurii de insolventa
1. In maxim 30 de zile de la desemnare – RAPORT prin care să propună intrarea în procedura simplificată si nu continuarea perioadei de observaţie în cadrul procedurii generale
Raportul va indica:
- dacă debitorul se încadrează în criteriile prevăzute la art. 1 alin. (2) şi, în consecinţă, trebuie supus procedurii simplificate prevăzute de prezenta lege, caz în care va cuprinde documentele doveditoare şi propunerea de intrare în faliment în procedura simplificată.
- va NOTIFICA propunerea de intrare în faliment prin procedura simplificată TUTUROR CREDITORILOR (care au depus cerere introductivă si celor care sunt mentionati in lista depusa de debitor) , DEBITORULUI ªI OFICIULUI REGISTRULUI COMERŢULUI. Notificarea se publica in Buletinul procedurilor de insolvenţă si la Registrul Comertului. +++ ziar de largă circulaţie ????
Notificarea va cuprinde:
0. termenul limită de depunere, de către creditori, a opoziţiilor la sentinţa de deschidere a procedurii, pronunţată ca urmare a cererii formulate de debitor, în condiţiile art. 32 alin. (1), precum şi termenul de soluţionare a opoziţiilor, care nu va depăşi 10 zile de la data expirării termenului de depunere a acestora;
1. maximum 60 de zile de la deschiderea procedurii - termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului; precum şi cerinţele pentru ca o creanţă înregistrată să fie considerată valabilă;
2. maxim 30 de zile ((+ 30))- pentru procedura generală sau, respectiv, 15 zile, (de la expirarea termenului de la pct 1) în cazul procedurii simplificate, verificare a creanţelor, de întocmire, afişare şi comunicare a tabelului preliminar;
3. maxim 30 ((+15)) de zile în cazul procedurii generale şi, respectiv, 15 zile în cazul procedurii simplificate definitivare a tabelului creanţelor (de la expirarea termenului de la pct 2);
4. maximum 5 zile – are loc prima şedinţa a adunării generale a creditorilor (de la expirarea termenului de la pct 3).
5. în termen de 3 ((+15)) zile de la primirea raportului, într-un termen de maximum 10 zile de la expirarea termenului de 60 + 15 + 15 + 5 zile (de la prima sedinta a adunarii generale a creditorilor), În cazul în care raportul administratorului judiciar va face propunerea de intrare în faliment, judecătorul-sindic va dispune publicarea unui anunţ referitor la raport în Buletinul procedurilor de insolvenţă, cu indicarea datei adunării creditorilor la care va supune votului adunării creditorilor propunerea administratorului judiciar şi punctul de vedere al comitetului creditorilor asupra acesteia.
(În funcţie de circumstanţele cauzei şi pentru motive temeinice, judecătorul-sindic va putea hotărî o majorare a termenelor prevăzute la pct. 2,3,4 cu maximum 30, 15, respectiv 15 zile)
- solicita comunicarea, notificarea oricărui act de procedură faţă de debitor, inclusiv a celor privind deschiderea procedurii, se va efectua numai prin Buletinul procedurilor de insolvenţă, atunci când la sediul înregistrat în registrul comerţului debitorul nu mai desfăşoară activitate, iar creditorul care a introdus cererea de deschidere a procedurii nu cunoaşte un alt sediu, punct de lucru de desfăşurare a activităţii, şi după ascultarea raportului administratorului judiciar, prevăzut la art. 54, prin care se constată că debitorul se găseşte în una dintre categoriile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) sau d). Administratorul judiciar va solicita relaţii privind sediul social al societăţii şi date privind administraţia societăţii, relaţii privind bunurile patrimoniale şi documentele privind activitatea societăţii de la autorităţile care deţin sau ar putea să deţină informaţiile solicitate.
+supunerea acelui raport judecătorului-sindic, într-un termen stabilit de acesta. / art. 20 alin 1 lit a)/
- Ulterior intrării în procedura simplificată, în cazul în care documentele prevăzute la art. 28 alin. (1) lit. b)-e) şi i) nu sunt prezentate de către debitor, lichidatorul desemnat va reconstitui, în măsura posibilului, acele documente, cheltuielile astfel efectuate urmând a fi suportate din averea debitorului.
2. In 60 de zile de la desemnare – RAPORT AMÃNUNŢIT asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia stării de insolvenţă, dupa examinarea activităţii debitorului. Raportul va mentiona:
- persoanele cărora le-ar fi imputabilă stărea de insolvenţă;
- existenţa premiselor angajării răspunderii acestora, în condiţiile art. 138;
- posibilităţea reale a reorganizarii efective a activităţii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea
+ supunerea acelui raport judecătorului-sindic, într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depăşi 60 de zile.
3. RAPORT LA FIECARE TERMEN DE JUDECATA, cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, precum şi o justificare a cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitorului. Baza de raportare este luna întreagă, raportul putând cuprinde mai multe luni. In raport se va menţiona şi remuneraţia administratorului judiciar sau a lichidatorului, cu menţionarea modalităţii de calcul a acesteia.
4. întocmirea TABELELOR CREANŢELOR; verificarea creanţelor şi, atunci când este cazul, formularea de obiecţiuni la acestea. încasarea creanţelor; urmărirea încasării creanţelor referitoare la bunurile din averea debitorului sau la sumele de bani transferate de către debitor înainte de deschiderea procedurii; formularea şi susţinerea acţiunilor în pretenţii pentru încasarea creanţelor debitorului, pentru aceasta putând angaja avocaţi;
5. convocarea, prezidarea şi asigurarea secretariatului ªEDINŢELOR ADUNÃRII CREDITORILOR sau ale acţionarilor, asociaţilor ori membrilor debitorului persoană juridică.
6. sesizarea de urgenţă a judecătorului-sindic în cazul în care constată că nu există bunuri în averea debitorului ori că acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative;
7. introducerea de acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
8. menţinerea sau denunţarea unor contracte încheiate de debitor;
9. Intocmirea actelor prevăzute la art. 28 alin. (1) (in cazul cererii de deschidere a procedurii de catre debitor) în cazul în care debitorul nu şi-a îndeplinit obligaţia respectivă înăuntrul termenelor legale, precum şi verificarea, corectarea şi completarea informaţiilor cuprinse în actele respective, când acestea au fost prezentate de debitor. Dar alin 2 din art. 28 zice ca ‘’daca nu se depun aceste info, cererea lichidatorului ‘’se considera o recunoastere a stării de insolvenţă a patrimoniului său, caz în care judecătorul-sindic va pronunţa o sentinţă de intrare în procedură simplificată’’; deci sanctiunea nedepunerii acestor acte este chiar intrarea in procedura simplificata.
/Art. 28. – (1) Cererea debitorului trebuie să fie însoţită de următoarele acte:
a) bilanţul certificat de către administrator şi cenzor/auditor, balanţa de verificare pentru luna precedentă datei înregistrării cererii de deschidere a procedurii;
b) o listă completă a tuturor bunurilor debitorului, incluzând toate conturile şi băncile prin care debitorul îşi rulează fondurile; pentru bunurile grevate se vor menţiona datele din registrele de publicitate;
c) o listă a numelor şi a adreselor creditorilor, oricum ar fi creanţele acestora: certe sau sub condiţie, lichide ori nelichide, scadente sau nescadente, necontestate ori contestate, arătându-se suma, cauza şi drepturile de preferinţă;
d) o listă cuprinzând plăţile şi transferurile patrimoniale efectuate de debitor în cele 120 de zile anterioare înregistrării cererii introductive;
e) o listă a activităţilor curente pe care intenţionează să le desfăşoare în perioada de observaţie;
f) contul de profit şi pierdere pe anul anterior depunerii cererii;
g) o listă a membrilor grupului de interes economic sau, după caz, a asociaţilor cu răspundere nelimitată, pentru societăţile în nume colectiv şi cele în comandită;
h) o declaraţie prin care debitorul îşi arată intenţia de intrare în procedura simplificată sau de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activităţii ori prin lichidarea, în tot sau în parte, a averii, în vederea stingerii datoriilor sale; dacă această declaraţie nu va fi depusă până la expirarea termenului stabilit la alin. (2), se prezumă că debitorul este de acord cu iniţierea procedurii simplificate;
i) o descriere sumară a modalităţilor pe care le are în vedere pentru reorganizarea activităţii;
j) o declaraţie pe propria răspundere, autentificată la notar ori certificată de un avocat, sau un certificat de la registrul societăţilor agricole ori, după caz, oficiul registrului comerţului în a cărui rază teritorială se află domiciliul profesional/sediul social, din care să rezulte dacă a mai fost supus procedurii prevăzute de prezenta lege într-un interval de 5 ani anterior formulării cererii introductive;
k) o declaraţie pe propria răspundere autentificată de notar sau certificată de avocat, din care să rezulte că nu a fost condamnat definitiv pentru fals ori pentru infracţiuni prevăzute în Legea concurenţei nr. 21/1996 şi că administratorii, directorii şi/sau asociaţii nu au fost condamnaţi definitiv pentru bancrută frauduloasă, gestiune frauduloasă, abuz de încredere, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, infracţiuni de fals ori infracţiuni prevăzute în Legea nr. 21/1996, în ultimii 5 ani anteriori deschiderii procedurii;
l) un certificat de admitere la tranzacţionare pe o piată reglementată a valorilor mobiliare sau a altor instrumente financiare emise.
(2) Dacă debitorul nu dispune, la momentul înregistrării cererii, de vreuna dintre informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-f) şi h), va putea înregistra acea informaţie la tribunal în termen de 10 zile; dacă nu o va face, cererea sa va fi considerată o recunoaştere a stării de insolvenţă a patrimoniului său, caz în care judecătorul-sindic va pronunţa o sentinţă de intrare în procedură simplificată, conform art. 1 alin. (2) lit. c) sau d)./
10. plan de reorganizare; se va mentiona daca se recomanda un plan de reorganizare.
11. supravegherea operaţiunilor de gestionare a patrimoniului debitorului.
12. conducerea integrală, respectiv în parte, a activităţii debitorului, în acest ultim caz cu respectarea precizărilor exprese ale judecătorului-sindic cu privire la atribuţiile sale şi la condiţiile de efectuare a plăţilor din contul averii debitorului.
13. cu condiţia confirmării de către judecătorul-sindic, încheierea de tranzacţii, descărcarea de datorii, descărcarea fidejusorilor, renunţarea la garanţii reale;
14. sesizarea judecătorului-sindic în legătură cu orice problemă care ar cere o soluţionare de către acesta.
* Judecătorul-sindic poate stabili administratorului judiciar, prin încheiere, orice alte atribuţii în afara celor stabilite la alin. (1), cu excepţia celor prevăzute de lege în competenţa exclusivă a acestuia.
Cel mai recent răspuns:
rodica_post , utilizator
13:54, 26 Septembrie 2011