O societate comerciala cu capital privat vrea sa organizeze o licitatie pentru executia unor lucrari. Care este procedura de licitatie, in baza carei legi organizeaza licitatia respectva ?
materiale de constructii Amenajari interioare internet sigur pentru copii instalatii electrice preturi materiale de constructie devize constructii instalatii electrice instalatii electrice
Firme constructii
Proiect Casa
Catalog Firme
Anunturi imobiliare
Anunturi
LEGISLATIE NOUA PENTRU ACHIZITII SI LICITATII PUBLICE DE LUCRARI PRODUSE SI SERVICII
Incepand cu iulie 2006 a intrat in vigoare O.U.G. nr.34/2006 pt. atribuirea contractelor de achizitie publica, aprobata prin Legea nr. 337/2006 si H.G. nr.925/2006 pt. aprobarea normelor de aplicare (Monitorul Oficial, Partea I nr. 625 din 20/07/06).
Ordinul nr. 155/2006 care inlocuieste Ordinul 1014,1013 si 1012 pt. procedura de atribuire a contractelor de executie de lucrari, furnizare produse si prestare de servicii. Noua legislatie schimba formularele de participare la licitatie si fisa de date a achizitiei.
In sistem privat aveti liber arbitru in a decide. Se poate sa personalizati licitatia la prioritatile si interesele firmei ( caiete sarcini, criterii de inscriere, criterii de selectii, eventual discutii deschise cu ofertntii in urma licitaiei fata de ofertele cele mai bune in raportul calitate pret)
Este clar ca ordonanta 34 nu se aplica in cazul nostru.
Noi avem un Regulament de licitatii care prevede clar procedura inclusiv faptul ca se poate anula licitatia oricand, pana la semnarea contractului. Credeti ca in caz de anulare a licitatiei ( contractul nu s-a incheiat, partile nu se inteleg ), castigatorul licitatiei ( care a luat cunostinta de procedura de licitatie prin caietul de sarcini ) poate sa ne dea in judecata pentru a ne obliga sa incheiem contractul ?
Omul cand nu are de lucru isi face. De ce sa faci simplu cand se poate face complicat?
Daca doriti sa vi se execute serviciile atunci solicitati fie direct de la prestatorii pe care ii cunoasteti, fie public (prin anunt in ziar) o oferta de pret.
Fiecare prestator urmeaza sa primeasca detailat proiectul si intr-un termen prestabilit sa depuna oferta.
Apoi firma d-voastra, pe baza regulamentului/criteriilor proprii alege unul dintre ofertanti. Fata de ceilalti nu aveti obligatia sa va justificati, este treaba d-voastra cum ati ales castigatorul. De multe ori nu conteaza numai pretul ci si alti factori.
Singura problema ce poate sa apara este intre asociatii firmei, in cazul in care nu se respecta regulamentul propriu.
Am ales castigatorul dar nu vrea sa mai incheie contractul in conditiile stabilite cu ocazia licitatiei. Vrea sa-si impuna propriile conditii de contractare. Intrebarea era , daca nu mai inchei contract cu castigatorul din motivele aratate, ma poate da in judecata sa ma oblige sa inchei contractul sau sa-mi ceara despagubiri si ce sanse are?
Nu va poate da in judecata, daca el vrea sa schimbe conditiile. Castigatorul a licitat cunoscand si acceptand conditiile, acestea raman valabile.
In anumite circumstante (daca este prevazut in conditiile de participare la licitatie) puteti d-voastra sa il obligati la despagubiri, in cazul in care refuza sa semneze contractul asa cum a fost prevazut in caietul de sarcini.
Altfel, apelati la cel ce a iesit al doilea.