Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarea situatie.
In 2007 am semnat ca PFA un contract de leasing pentru un autoturism.
Intre 2007 si aprilie 2010 am platit ratele de leasing si am folosit auto in interesul afacerii.
Auto a fost trecut la amortizare pe 4 ani, din 2007 in 2011, din care am amortizat aproape 3 ani.
Masina a fost inregistrata in Registrul mijloacelor fixe.
Incepand cu mai 2010 nu am mai avut activitate = lipsa contracte.
Astfel ca in octombrie am semnat un contract in 3:
- firma de leasing
- PFA
- eu ca persoana fizica
prin care:
- s-a schimbat utilizatorul (eu, ca pers fizica am preluat autoturismul)
- PFA a renuntat la contract
- m-am angajat sa achit integral valoarea ramasa, ca pers. fizica.
In perioada 2007-aprilie 2010 am achitat o mare parte din valoarea totala a contractului de leasing (au mai ramas vreo 1000 E de plata)
- am platit rate in avans
- am dedus TVA aferent ratelor platite, inclusiv cele in avans
Intrebarea mea ar fi:
- acum doresc sa inchid PFA
- pot cei de la Adm Financiara sa imi impuna plata unui impozit aferent transferului autoturismului de laPFA la pf, avand in vedere ca era achitata aproape integral?
Eu as spune ca nu, in ideea ca nu am avut niciodata in proprietate autoturismul, fiind doar utilizator.