avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 751 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Pierdere grad principal
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Pierdere grad principal

Sunt asistenta medicala din anul 1989. Atunci am terminat Liceul sanitar. Dupa aceasta, mi-am completat studiile cu scoala postliceala, care nu exista inainte de 1989. Dupa cel putin 5 ani (care s-au facut aproape 10 din cauza neorganizarii examenului) am avut dreptul sa dau examenul de grad principal. Am devenit asistenta medicala principala.
Dupa aparitia facultatilor, am facut si Facultatea de asistenti medicali licentiati. Am terminat in anul 2010 la UMF Cluj. Dupa absolvire am facut cerere la SCJU pentru modificarea postului in asistent medical licentiat principal, dar ni s-a comunicat ca trebuie sa fim incadrati, dar fara pastrarea gradului principal (adica voi ramane la o salarizare sub nivelul actual, cand sunt incadrata asistenta medicala principala cu studii postliceale).
Este posibil sa imi fie taiat un grad obtinut prin examen? Mai ales ca cele 4 generatii anterioare care au absolvit Facultatea de asistenti au fost incadrate asistenti medicali licentiati principali!? Raspunsul dat de Spital, DSP si MS face referire la articolul 8 din Anexa 1 la Legea cadru 330/ 2010 si la articolele 31 si 32.
Anul acesta, dupa abrogarea Legii 330, am facut inca o adresa la care ni s-a raspuns de la MS- directia politici salariale ca: "urmare a prevederilor din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara, modalitatea de promovare a absolventilor invatamantului superior de lunga si scurta durata, este reglementata in mod explicit, respectiv la ,,gradul profesional imediat superior gradului de debutant". Adica asistent medical licentiat. Dar fara gradul principal. Este corecta decizia?