Buna ziua, de curand am fost anuntat verbal de catre firma la care lucrez ca sunt in preaviz de 15 zile, si sa imi aleg modalitatea de a parasi firma, demisie sau desfacerea contractului de munca, seful spunand ca nu pot beneficia de somaj deoarece nu mai poate prelungi contractul de munca colegului meu.Eu nu am semnat nici o decizie nimic. Va multumesc foarte mult pentru un raspuns in cazul de fata ce ar trebui sa fac?
Multumesc
Care este motivul concedierii?
Daca motivul concedierii este restructurarea postului atunci trebuie sa va inceteze contractul cu art. 65 alin.1 si sa beneficiati de somaj daca indepliniti cerintele legale.
Contractul dv. nu are legatura cu contractul de munca al colegului.
Sfatul este sa nu semnati nimic pana nu sunteti pe deplin informat. Somajul este un drept al dv. obtinut in urma contributiilor platite.
Nu mi-a fost explicat nici un motiv, pe deasupra mi-a spus de luni, nu mai trebuie sa vi la munca esti in preaviz , sa te hotarasti cum vrei sa inceteze colaborarea, ori iti dai demisia ori iti desfacem contractul, nu am amvut nici o mustrare sau nu am gresit nimic ideea este ca nu am avut marire de salar 2 ani nici evaluare nu mi-a fost facuta.. in timpul in care am fost angajat , nu am primit mustrare pentru ceva nimic..ca nu corespund postului, pe deasupra indeplinesc cerintele legale,dupa cate am verificat la itm.
Ce ar trebui sa fac , sa nu smnez nimic ? spuneti-mi va rog de ce detali as avea nevoie? va multumesc
1. Pentru a beneficia de indemnizatie de somaj trebuie:
- sa va inceteze CIM din motive neimputabile dvs.;
- in ultimele 24 de luni sa aveti 12 luni cotizate la somaj.
2. Daca demisionati sau faceti dvs. cerere de incetarea a CIM nu veti beneficia de indemnizatie de somaj.
3. Pentru ce aveti preavizul de 15 zile? Vi l-a angajatorul? Preavizul nu se da verbal ci in scris.
4. Nu vad ce legatura are prelungirea CIM al colegului dvs. cu intrarea dvs. in somaj (!?).