avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 673 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pensie de urmas si indemnizatie de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pensie de urmas si indemnizatie de somaj?

Buna ziua. Daca am o pensie de urmas in valoare de 350 RON mai pot beneficia si de somaj? Mentionez ca am absolvit in 30 iunie facultatea. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Mviorica , utilizator 16:08, 29 August 2011
1. Eu stiu ca nu exista interdictia ca pensia de urmas sa nu se cumuleze cu indemnizatia de somaj.
2. Dar, mai bine intrebati la Agentia de Somaj.
Buna seara. Mai revin cu o intrebare in legatura cu pensia de urmas. Daca ma angajez la stat ca profesor mai pot beneficia de pensia de urmas? Mentionez ca sunt si studenta la master anul I. Va multumesc!
Potrivit art.118 alin.1 din Legea nr.263/2010 , in sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
1. Asa cum v-a aratat colegul meu mai sus, din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, puteti cumula pensia de urmas cu orice alt venit profesional.

2. Dar aceasta este posibil daca urmati o forma de invatamant asa cum spune tot Legea 263/2010:
Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;