Recomadarea mea este sa le faceti contract de inchiriere pe o anumita perioada - sa zicem un an- pe baza caruia sa isi faca viza de resedinta (flotant) pe perioada inchirierii. Daca ii"luati in spatiu" s-ar putea sa nu mai scapati de ei, pentru ca vor avea domiciliul in apartamentul dvs. !
Sper sa va ajute cele de mai jos pentru a va lamuri si hotari:
In cazul schimbarii domiciliului:
* Cerere tip pentru eliberarea cartii de identitate
* Actul de identitate detinut anterior si cartea de alegator
* Certificatul de nastere, casatorie, sentinta de divort (original si copie)
* Certificatul de deces al sotului, sotiei (original si copie)
* Actul cu care se face dovada spatiului de locuit (original si copie)
* Chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate (7 RON)
* 1 timbru fiscal in valoare de 1 leu fiecare
* Viza centrului militar zonal de luare in evidenta la noul domiciliu, daca solicitantul este supus obligatiilor militare (barbati cu varsta cuprinsa intre 20-50 ani)
* Declaratie tip de primire in spatiu, in cazul in care imobilul nu este proprietate personala, semnata de proprietarul imobilului, in fata lucratorului de la ghiseul Serviciului de Evidenta a Populatiei, iar in cazul persoanelor din mediul rural, in fata sefului de post din comuna; in cazurile cand persoana nu se poate deplasa de la domiciliu, se intocmeste o declaratie notariala
* In cazul domiciliului rural se prezinta adeverinta de luare in evidenta in registrul agricol, eliberata de primaria de la locul de domiciliu
In cazul aplicarii vizei de resedinta (flotant):
* Cerere pentru stabilirea resedintei
* Actul de identitate al solicitantului
* Certificatul de nastere, casatorie, sentinta de divort a solicitantului (original si copie)
* Actul de spatiu al solicitantului sau gazduitorului
* Gazduitorul isi va da consimtamantul, prin completarea rubricii corespunzatoare din cererea pentru stabilirea resedintei, in fata lucratorului de la ghiseu
* In cazul in care este student, se aplica stampila administratorului de la caminul unde este cazat
* In cazul in care locuinta este de serviciu, se aplica stampila de la administratorul firmei respective si adeverinta de la locul de munca din care sa rezulte ca este angajatul societatii respective
* Timbru fiscal de 1 leu
Le multumesc foarte mult D-nei avocat Florentina A. si D-nului avocat Claudiu L. pentru detaliile foarte clare si sfaturile oferite. In dorinta mea de a face un bine :) dar fara sa ma afecteze pe viitor #-o, as mai avea o intrebare: schimbarea de domiciliu (luarea in spatiu) se poate face pe o perioada determinata ? Ideea este ca acesti chiriasi vor sa faca scoala de soferi in Bucuresti si pentru aceasta au nevoie de domiciliu. Existenta unei vize de resedinta permite inscrierea la scoala de soferi?
Va multumesc