As dori si eu sa stiu va rog cum se calculeaza concediul medical . Am salarul pe contractul de munca 1200 Brut , iar concediu medical iau 100 %. imi puteti spune varog cum se calculeaza , ca am primit banii pe 2 saptamani de concediu medical pe luna iunie si am luat doar 280 , iar din cate stiu eu trebuia sa iau in jur de 450. sunt in medical din 17 iunie.
Iar a doua intrebare ar fi daca as putea sa imi ridic eu banii de la casa de asigurari (din cate stiu eu concediu medical este platit de catre casa de asigurari in data de 15 a lunii urmatoare).
Va multumesc anticipat pentru ajutorul dumneavoastra dumneavoastra.
1, Se stableste baza de calcul,prin insumarea brutului realizat de dvs. in ultimile 6 luni anterioare datei cm;(sa presupunem6x1200=7200)
2.Se stabileste o medie zilnica pt. baza de calcul,prin raportarea bazei de calcul la nr. de zile lucratoare in care s-a cotizat,aferenta celor 6 luni.(7200/128zile=56,25)
3. Se stabileste valoarea indemnizatiei brute de cm prin multiplicarea mediei zilnice cu nr.de zile lucratoare din totalul zilelor de cm si aplicarea procentului corespunzator,in acest caz de 100%.(56,25x10 zile cm iunie x100%=563 lei brut)
Atentie,primele 3 zile de cm sunt suportate din fondul de salarii al unitatii si nu din fd. pt. concedii medicale.
2. Banii ii veti primi pe statul de plata la data cand unitatea efectueaza plata drepturilor salariale,si nu direct de la casa de sanatate.
OUG 158/2005 ART. 10
(1) Baza de calcul a indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii.