avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 417 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract de munca cu firma din UE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract de munca cu firma din UE

Buna ziua,

Am primit un contract de munca din partea unei firme care nu este inca inmatriculata in Romania. Firma are sediul intr-un stat membru al UE. Precizez ca sunt cetatean roman cu domiciliul in Romania si ca activitatea se va desfasura in Romania.
Exista posbilitatea declararii acestui contract in Romania, el fiind in limba engleza?
Ce demersuri sunt necesare pentru a fi in legalitate cu plata impozitelor si contributiilor?

Va multumesc si astept raspunsul dvs.
Cel mai recent răspuns: ContSters42967 , utilizator 16:49, 18 August 2008
Conform legislatiei din Romania firmele straine pot infiinta reprezentante in Romania.

Prin autorizatiea de functionare se stabilesc obiectul de activitate,conditiile de exercitare a activitatii,durata si sediul reprezentantei.

Etapele de autorizare sunt urmatoarele:

1.Plata sumei de 1.200 dolari SUA in lei la cursul BNR din ziua platii.Suma reprezinta taxa de timbru aferenta cererii si eliberarii autorizatiei pentru perioada de 1 an calendaristic.Daca se solicita autorizarea pentru o perioada mai mare se plateste proportional cu nr. de ani mentionata incererea de autorizare.

2.Adresa oficiala catre Directia Generala Finantelor Publice impreuna cu OP prin care se solicita confirmarea incasarii sumei.

3.Eliberarea unui Certificat de plata de catre Serviciul Aplicarea Conventiilor de Evitare a Dublei Impuneri si Reprezentante Straine.

4.Intocmirea Dosarului pentru autorizarea functionarii reprezentantei in Romania.Dosarul va cuprinde urmatoarele acte:

Cererea de Eliberare a autorizatiei.Cererea va cuprinde:
a) sediul social;
b) obiectul activitatii reprezentantei, in concordanta cu obiectul de activitate al societatii comerciale sau organizatiei economice solicitante;
c) durata de functionare a reprezentantei;
d) numarul si functiile persoanelor propuse a se incadra la reprezentanta, iar daca sint straini, numele, prenumele si domiciliul lor in strainatate, cu mentionarea functiilor pe care le au la societatea comerciala sau la organizatia economica si la reprezentanta.
Certificatul de plata
Atestare, in original, din partea camerei de comert sau a altui organ competent din tara in care isi are sediul societatea comerciala sau organizatia economica straina care sa confirme existenta sa legala, obiectul activitatii si capitalul sau social; (in original,copie legalizata)
Confirmare asupra bonitatii din partea bancii prin care societatea sau organizatia isi desfasoara principalele operatiuni financiare;
Statutul sau alte acte dovedind forma de organizare si modul de functionare a societatii sau organizatiei;
Imputernicirea autentificata privind reprezentantii desemnati sa angajeze valabil societatea, respectiv organizatia ce a solicitat autorizatia.
Dovada privind sediul reprezentantei(contract de inchiriere,contract de vanzare-cumparare)

Documentele mentionate se depun la Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale.

Ministerul este obligat ca, in cel mult 30 de zile de la data inregistrarii cererii, sa emita autorizatia sau, motivat, sa o respinga.

Conform Cod Fiscal Art. 123. alin(1) Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro, stabilita pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua in care se efectueaza plata impozitului catre bugetul de stat.

Alin.(2) In cazul unei persoane juridice straine care in cursul unui an fiscal infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in Romania,impozitul datorat pentru acest an se calculeaza proportional cu numarul de luni de existenta a reprezentantei in anul fiscal respectiv.

In termen de cel mlt 15 zile de la autorizare reprezentanta se inregistreaza la Administratia Financiara in raza teritoriala in care isi are sediul.

Functionarea reprezentantei inceteaza de drept atunci cind societatea comerciala sau organizatia economica inceteaza de a mai functiona.

In cazul in care societatea comerciala sau organizatia economica straina dispune incetarea activitatii reprezentantei, va instiinta despre aceasta Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale.

Lichidarea activitatii se va efectua in termen de 90 de zile de la instiintare.

In cazul in care, prin conventii sau acorduri internationale la care Romania este parte, se stabilesc alte conditii de autorizare si functionare a reprezentantelor decit cele prevazute de ligislatia romana, se vor aplica dispozitiile cuprinse in acele conventii sau acordur

Multumesc pentru raspuns!

In cazul de fata firma straina nu doreste reprezentanta ci urmeaza sa inmatriculeze o subsidiara in Romania, iar contractul propus este pana la definitivarea demersului de inmatriculare si semnarea contractului de angajare cu noua firma romaneasca.
Puteti incheia un contract de consultanta cu acestia urmand ca ei sa va plateasca in contul dvs din Romania (daca aveti unul) sau sa va vireze banii unde vreti dvs. Daca activitatea se va desfasura pe teritoriul Romaniei, atunci devine mai complicat. Se poate considera insa ca munca se va desfasura la sediul clientului (in strainatate) chiar daca nu stati acolo, si in acest caz trebuie urmarit sa se respecte legislatia tarii respective. Daca se depasesc 10000 euro/trasfer va trebui sa inaintati bancii si finantelor locale documente justificative. Ulterior veti vira 16% catre finante (cred ca se completeaza si unele formulare). Totusi raspunsul la probleme de natura fiscala e bine sa le dea un specialist.

edit: e putin off-topic. in acest caz nu va mai fi insa vorba de contract de munca si se nasc probleme privind plata contributiilor si vechimea in munca...
Ultima modificare: Luni, 18 August 2008
Instantlife, utilizator
george2008 a scris:

Buna ziua,

Am primit un contract de munca din partea unei firme care nu este inca inmatriculata in Romania.
Ce demersuri sunt necesare pentru a fi in legalitate cu plata impozitelor si contributiilor?



atata timp cat soc. nu este inregistrata in Romania CIM nu se inregistreaza la ITM. Plata impozitelor si contributiilor nu se face in Romania ci in statul membru. Sfat feceti un PFA.

~ final discuție ~