avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 439 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Legislaţie europeană, CEDO, UE, ... S.O.S
Discuție deschisă în Legislaţie europeană, CEDO, UE, proceduri europene

S.O.S

Ieri mi-au fost furat portofelul cu tot cu buletinul meu fiind singura mea carte de identitate, tin sa precizez ca sunt in olanda, ce as putea face sa pot primi un nou buletin aici fara sa fiu nevoit sa vin in RO.
Cel mai recent răspuns: ContSters82289 , utilizator 20:47, 7 August 2011
intrebati la ambasada care este procedura.
Mergeti la Ambasada ori consultatul Romaniei si solicitati un titlu de calatorie. Daca aveti certificatul de nastere puteti sa va faceti sun un pasaport.
Intrebarea mea era daca-mi pot face aici fara sa fiu nevoit sa ma mai duc in RO si asta neavand niciun act, momentan nu exist :)
Puteţi solicita ambasadei sau consulatului României de la Haga eliberarea unui titlu de calatorie. Doar pasaport poate fi emis de oficiile consulare.
Daca nu detineti pasaport si erati in posesia numai a buletinuluide identitate, acesta se elibereaza doar in tara, serviciile consulare nu au baza de date si nici competenta de emitere a acestui act de identitate.

Titlul de călătorie foloseşte EXCLUSIV pentru întoarcerea în România.
Valabilitatea titlului de călătorie nu poate depăşi 30 de zile.

Documente necesare:

a) cererea completată şi semnată de solicitant;

b) paşaportul anterior, dacă acesta există.

Daca paşaportul anterior a fost pierdut sau furat, trebuie să depuneţi, în original:

a) atestatul poliţiei eliberat în urma declaraţiei de pierdere sau furt;

b) declaraţia privind împrejurările pierderii paşaportului.

c) un document de identitate, cu fotografie, eliberat de autorităţile române (buletin de identitate, carte de identitate, permis de conducere auto, livret militar)-original si copie xerox.

În cazul în care nu posedaţi un un document românesc de identitate este necesară identificarea dumneavoastră în România. Operaţiunile de identificare se efectuează de către ambasadă sau consulat.







Ordonanţa de urgenţă nr. 97/2005 , acutalizată, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români,art. 13 ,alin 6, spune că :

(6) În situaţia cetăţenilor români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, eliberarea cărţii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara respectivă.

Alte discuții în legătură

Blocat in strainatate? genpop genpop Buna ziua. Sunt un cetatean roman care a trait in Romania pana la varsta de 17 ani, dupa care s-a mutat in strainatate. Sunt de 8 ani in strainatate si am ... (vezi toată discuția)
Pot obține buletin prin consulat dacă nu am niciun act de identitate valabil? GabLuta GabLuta Locuiesc in Irlanda si mi-am pierdut certificatul de naștere. De curând am aplicat pentru un certificat duplicat prin consulatul din Dublin, si-l voi avea la ... (vezi toată discuția)
Pasaport gigelas gigelas Buna ziua, Imi poate spune si mie cineva,ce acte se mai cer la eliberarea unui pasaport simplu (turistic) ? Care sunt taxele ce trebuiesc achitate si cam cat ... (vezi toată discuția)