Cererea de schimbare a numelui se depune la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor in a carui raza teritoriala aveti domiciliul.
Cererea o intemeiati in baza art. 4 alin.(2) lit. d din OG 41/2003.
Acte necesare:
- copii legalizate de pe certificatele de stare civila a celui care solicita schimbarea numelui
- un exemplar al MO partea a III-a in care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut 1 an
- cazierul judiciar si cazierul fiscal
- orice acte pe care solicitantul le considera necesare motivarii cererii sale
In termen de 60 de zile presedintele consiliului judetean/primarul general al capitalei emite o dispozitie prin care aproba/respinge cererea si o trimite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor.
Acesta din urma va va instiinta iar in cazul in care se admite cererea, trebuie sa platiti o taxa extrajudiciara de timbru si sa depuneti dovada la serviciul de evidenta a persoanelor.
Termenul pentru depunerea dovezii de plata a taxei este de 90 de zile din momentul in care ati luat la cunostinta.
In cazul in care vi se respinge cererea puteti contesta decizia in baza legii 554/2004.