Pentru salon de infrumusetare obligatoriu se aplica "draconicul" Ordin al ministrului sanatatii publice nr. 1136/2007 privind Normele de Igiena pentru cabinetele de infrumusetare corporala, publicat in Monitorul Oficial nr. 484 / 19 iulie 200 . In cazul autorizarii trebuie respectate prevederile art.2:
ART. 2
(1) Cabinetul trebuie sa aiba incinte separate pentru fiecare dintre urmatoarele activitati:
a) accesul, inregistrarea si asteptarea clientilor;
b) desfasurarea procedurilor;
c) pastrarea echipamentului, instrumentarului si a articolelor curate, dezinfectate si sterile, in dulapuri separate si inchise, in spatii lipsite de praf si umiditate, la care au acces numai persoanele autorizate;
d) depozitarea echipamentelor si materialelor utilizate pentru curatenie.
(2) Se accepta amenajarea cel putin a unui spatiu pentru curatarea, dezinfectia, sterilizarea instrumentarului si a materialelor refolosibile, in camera de desfasurare a procedurilor.
(3) Peretii, podelele si tavanele din fiecare camera trebuie sa fie bine intretinute, netede, lavabile, confectionate din materiale neabsorbante, care sa poata fi usor spalate si curatate, iar culorile acestor suprafete trebuie sa fie deschise; in cazul finisajelor nelavabile, curatarea se face prin aspirare.
(4) Incintele trebuie sa fie adecvat luminate cu lumina artificiala si naturala.
(5) Incintele trebuie sa fie bine ventilate, pentru a se elimina fumul, praful sau vaporii.
(6) Cabinetul trebuie sa fie dotat cu grup sanitar, intretinut corespunzator din punct de vedere igienico-sanitar si bine ventilat.
(7) Este obligatoriu sa existe chiuveta pentru spalarea materialelor rezultate ca urmare a efectuarii procedurilor, precum si chiuveta separata pentru spalarea si dezinfectia mainilor, situata in camera de desfasurare a procedurii. Se asigura obligatoriu apa potabila curenta rece si calda, in cantitati suficiente, sapun antibacterian, periuta de unghii si prosop de hartie de unica folosinta sau dispozitive pentru uscarea mainilor.
(8) Numarul optim de dotari sanitare se va stabili conform normelor de proiectare, in functie de numarul de operatori si clienti ai unitatii.
(9) Toate suprafetele trebuie mentinute in perfecta stare de curatenie si intretinere. Suprafetele pe care se desfasoara tratamentele sau cele aflate in zona de sterilizare trebuie sa fie confectionate din materiale neporoase, neabsorbante.
(10) Cabinetul trebuie sa fie dotat cu mijloace pentru precolectarea si colectarea deseurilor periculoase, precum si a celor menajere: recipient cu capac, pubela, containere si saci colectori de unica folosinta; colectarea, depozitarea, transportul si neutralizarea deseurilor se fac conform prevederilor legale in vigoare.
(11) Incaperile sau platformele impermeabilizate amenajate pentru depozitarea recipientelor de colectare a reziduurilor solide sunt racordate la un hidrant si la reteaua de canalizare, pentru a fi curatate cand este necesar, cat si pentru spalarea si dezinfectia recipientelor.
(12) Dezinsectia periodica se va face la 3 luni, iar deratizarea periodica se va face la intervale de maximum 6 luni sau ori de cate ori este nevoie; intre operatiunile periodice se vor aplica proceduri de dezinsectie si deratizare curente, de intretinere, in functie de prezenta vectorilor.
(13) Se interzic fumatul, consumul de bauturi alcoolice, de substante stupefiante, precum si accesul animalelor in cabinet; este obligatorie afisarea acestor interdictii la loc vizibil.
(14) La amenajarea cabinetului este obligatoriu sa se ia masuri de protectie a locatiei impotriva insectelor si rozatoarelor.
(15) Cabinetul trebuie sa fie dotat cu trusa sanitara de prim ajutor, usor accesibila, conform prevederilor legale in vigoare.
Pentru a desfasura in conditii legale aceasta activitate, va rog sa cititi tot ordinul, care reglementeaza si conditiile de asigurare a igienei de catre prestatorii activitatii.
De asemenea, se aplica si prevederile Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 261/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 128 din 21 februarie 2007, cu modificarile ulterioare.