Pentru a ne alinia legislatiei Uniunii Europene, Legea administratiei publice locale a fost modificata in sensul de a permite oricarui primar angajarea, cu contract, a unei persoane care sa indeplineasca functia de administrator public (city-manager, cum se mai numeste in Occident).
Informatiile dorite le gasiti in Legea admnistratiei publice locale nr.215/2001 actualizata.
CAPITOLUL VIII
Administratorul public
Art. 112. - (1) La nivelul comunelor si oraselor, primarul poate propune consiliului local infiintarea functiei de administrator public, in limita numarului maxim de posturi aprobate.
(2) Numirea si eliberarea din functie a administratorului public se fac de primar, pe baza unor criterii, proceduri si atributii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea in functie se face pe baza de concurs.
(3) Administratorul public poate indeplini, in baza unui contract de management, incheiat in acest sens cu primarul, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local.
(4) Primarul poate delega catre administratorul public, in conditiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.
Art. 113. - (1) La nivelul judetelor, presedintele consiliului judetean poate propune consiliului judetean infiintarea functiei de administrator public, in limita numarului maxim de posturi aprobate.
(2) Numirea si eliberarea din functie a administratorului public se fac de presedintele consiliului judetean, pe baza unor criterii, proceduri si atributii specifice, aprobate de consiliul judetean. Numirea in functie se face pe baza de concurs.
(3) Administratorul public poate indeplini, in baza unui contract de management, incheiat in acest sens cu presedintele consiliului judetean, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes judetean.
(4) Presedintele consiliului judetean poate delega catre administratorul public, in conditiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.
Art. 114. - (1) Asociatiile de dezvoltare intercomunitara pot decide desemnarea unui administrator public pentru gestionarea serviciilor de interes general care fac obiectul asocierii.
(2) Recrutarea, numirea si eliberarea din functie a administratorului public al asociatiilor de dezvoltare intercomunitara se fac pe baza unei proceduri specifice de catre consiliile de administratie ale acestora si sunt aprobate prin hotarari ale consiliilor locale si consiliilor judetene respective.
Mai exista si un Ghid al administratorului public sub egida MIRA, demn de tot interesul:
[ link extern ]
Salarizarean administratoruui public este reglementata de OG nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar, dupa cum urmeaza:
Art. 20. - Salariul de baza individual al administratorului public se stabileste de catre primar, presedintele consiliului judetean sau primarul general al municipiului Bucuresti, in conditiile legii, in functie de tipul unitatii administrativ-teritoriale si de atributiile stabilite in fisa postului, intre limite, astfel: limita minima este nivelul salariului de baza al secretarului unitatii administrativ-teritoriale, iar limita maxima este indemnizatia primarului, a presedintelui consiliului judetean sau a primarului general al municipiului Bucuresti, dupa caz.