Contractele vor cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) functia, meseria sau ocupatia;
b) natura si durata angajarii, conditiile de angajare, de incetare a angajarii sau de reangajare;
c) durata timpului de munca si de repaus;
d) tariful orar, salariul lunar si datele de plata a salariului;
e) sporuri, ore suplimentare si alte drepturi salariale;
f) cazurile in care pot fi urmarite drepturile salariale;
g) durata, modul de acordare si drepturile banesti aferente concediului de odihna;
h) conditiile de munca, masuri de protectie si securitate a muncii;
i) posibilitatea transferarii salariului in Romania;
j) asigurarea medicala a angajatilor romani, similar cu cea a cetatenilor din tara primitoare;
k) acordarea de despagubiri angajatilor romani in cazul accidentelor de munca, al bolilor profesionale sau al decesului;
l) conditiile de cazare, de locuit sau, dupa caz, de inchiriere a unei locuinte si de asigurare a hranei;
m) asigurarea formalitatilor, stabilirea conditiilor de transport din Romania in statul in care se asigura ofertele de locuri de munca si retur pentru angajatii cetateni romani si membrii de familie care ii insotesc sau ii viziteaza, precum si suportarea cheltuielilor aferente;
n) taxele, impozitele si contributiile care greveaza asupra veniturilor angajatilor cetateni romani, asigurandu-se evitarea dublei impuneri sau a dublei perceperi de contributii de asigurari sociale;
o) obligatiile angajatilor cetateni romani in strainatate.
Vedeti Legea nr. 156 din 26 iulie 2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, cu modificările şi completările ulterioare. Textul initial a fost publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 4 august 2000. Aceasta este forma actualizata de pana la data de 12 decembrie 2003, cu modificarile si completarile aduse de: ORDONANTA nr. 43 din 25 iulie 2002; LEGEA nr. 592 din 29 octombrie 2002.