Am rugamintea sa ma ajutati cu un raspuns. Am citit ca incepand cu 1 iulie 2011 este necesar ca pentru depunerea declaratiilor sa avem semnatura digitala. Reprezint o Asoc. de Proprietari de 16 apartamente si pana acum depuneam declaratiile pentru contractele de munca incheiate cu cel care administreaza si cel care face curatenie pe discheta,insa acum nu reusesc sa inteleg ce trebuie facut pentru a obtine aceasta semnatura electronica si daca este necesar ca aceasta semnatura sa o aiba presedintele asociatiei?
Declaratia 112 se depune online si numai asa. Pentru asta trebuie sa va cumparati un certificat de semnatura electronica (fara el nu se poate). Costurile totale ale acestei achizitii este in jur de 300 lei (240 cerificatul + 60-70 imputernicirea legalizata la notar).
Intrati pe Google, dati o cautare pentru "certificat de semnatura electronica", gasiti 3 firme agreate de ANAF si ITM, intrati pe site-ul vreuneia din ele si din acest moment sunteti indrumata cum sa procedati. Daca nu va lamuriti din cele scrise, telefonati la ei si unul din operatori va va indruma pas cu pas.
Odata achizitionat certificatul si instalat in calculator, il veti folosi la semnarea decl.112 al carei formular il gasiti pe site-ul ANAF.
Sunt o multime de topicuri pe acest forum despre decl.112 si certificatul de semnatura electronica. Chiar noi am dezbatut pe aceasta sectiune problema, iar topicul il gasiti pe prima pagina.
Nici noi n-am stiu nimic la inceput si prin incercari, prin scrieri pe forum, prin lamuriri unii cu altii am reusit sa o scoatem la capat.
Cititi acele materiale, incercati in mod practic sa completati decl.112, ne mai intrebati unde nu intelegeti, dar va rog sa intelegeti ca nu putem s-o luam de la capat cu fiecare utilizator incepator.
Avand in vedere ca sunteti o asociatie mica si ca cu un certificat de semnatura electronica se pot depune declaratii pentru oricat de multe CUI-uri, poate gasiti pe cineva care are deja procurat acest certificat si va poate ajuta (eventual contra-cost). Este mult mai simplu, insa si aici trebuiesc urmariti niste ”pasi” oe care-i gasiti pe anaf.ro, sedctiunea Declaratii
electronice.
Succes!
Declaratia 152
sanda65
Am vrut sa depun la ANAF sect 2 declaratia (cererea ) 152. Mi s-a raspuns ca trebuie urmata aceiasi procedura ca la depunerea decl 150 (notariat ,...). (vezi toată discuția)