avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 422 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... munca \"ON CALL\"
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

munca "ON CALL"

Buna ziua,

Pentru serviciul On Call al angajatilor nu am gasit prevederi in legislatie.
Credeti ca un Act aditional la CIM in care sa prevedem timpul in care trebuie sa fie On Call, obligativitatea de a avea la indemina acces la Internet(se poate executa depanarea on line) si Notebook-ul cu el pe timpul orelor de On Call, ce beneficii salariale primesc pentru asta, ar fi suficient?
Multumesc,
Bilica
Cel mai recent răspuns: smeagull , utilizator 15:31, 12 Septembrie 2011
Cu scuzele de rigoare: de unde ati luat acest termen? Prestati servicii de call-center? Care este incadrarea pe care ati declarat-o in CIM. Nu de alta, dar eu personal nu inteleg ce doriti, si din acest motiv poate nu o sa primiti niciun raspuns.
Buna ziua,
Deocamdata e in stadiul de intentie. E vorba de ingineri de sistem care deservesc niste servere aflate in afara Europei. Ei isi desfasoara munca in mod normal numai online insa la sediul societatii si in ture. La un anumit interval de timp, cind ar fi in mod normal in timpul liber, in weekenduri, se vrea sa fie de serviciu "On Call". "On Call" inseamna cind ei trebuie sa fie pregatiti sa rezolve o situatie online. Situatia poate apare sau nu in intervalul de timp in care sunt "On call" Obligatiile lor ar fi sa fie cu laptopul la ei si sa aiba acces internet imediat pentru ca sa poata interveni. Pot fi acasa sau in alt loc, dar sa aiba laptopul si conexiune buna Internet. E un sistem ce se practica intens in Canada si SUA. Bineinteles ca pentru asta primesc niste beneficii salariale.
Insa trebuie avut grija de mai multe conditii astfel incit sa fie in stare sa rezolve eventuala problema aparuta.
Legislatia muncii nu acopera situatia prestarii acestui fel de servicii. Ma intrebam doar daca nu a mai intilnit vreun coleg de forum acest stil de munca la noi.
Multumesc
M-am edificat in ceea ce priveste acest serviciu On -Call (omu' cat traieste invata). Dupa opinia mea, nu se poate insera in Act Aditional la CIM, cerinta dvs. Este o clauza abuziva si contravine legislatiei in vigoare. Vedeti in acest sens Legea 53/2003 revizuita si actualizata prin Legea 40/2011, TITLUL III in ceea ce priveste timpul de munca si timpul de odihna.Dupa cum veti observa, pentru serviciul pe care doriti sa-l deschideti, exista anumite situatii in care puteti sa reglementati un anumit program special de lucru. In nomenclatorul de meserii aceasta functie axista 213905 inginer de sistem software insa conditiile de lucru asa cum doriti dvs. nu. Chiar daca incheiati un act adition cu acordul angajatului pentru a presta acesta munca in conditiile stabilite de comun acord, acesta trebuie sa fie inregistrat si declarat la ITM si ma indoiesc ca cei de acolo vor accepta aceasta clauza. Neinregsitrat, nu are nicio valoare juridica pentru niciuna dintre parti. Puteti sa mai incercati varianta PFA. Angajatul sa detina un PFA, astfel intocmit un contract de prestari servicii cu toate cerintele dvs. Ca sa "detineti controlul" totusi asupra angajatului ii mai intocmiti un CIM cu program de 2 ore / zi (part-time), si bineinteles cu un salariu minim.
Va multumesc !
Buna ziua,

Sa stiti ca sistemul "on duty" / "de permanenta" se practica si in Romania, cu acte aditionale la contractul de munca. Am vazut personal astfel de acte aditionale in televiziune si pentru unele servicii IT, in genul celor indicate de dvs.
Actul stipuleaza ca
- salariatul se va afla la dispozitia unitatii pentru interventii ... (descrierea)..., contra unui spor (asa ar fi corect).
- perioada de "on call" se va efectua dupa un program
- salariatul are dreptul sa ... si urmatoarele obligatii

Recomandarea mea ar fi ca orice interventie (daca se va realiza in perioada de on call) sa fie tratata ca munca suplimentara a salariatului, si compensata sau platita corespunzator.

Util ar fi si ca acestea on call sa fie reglementate si in regulamentul intern, in relatie cu orele suplimentare ce se pot presta.

Despre acest act aditional va spun ca nu se va inregsitra la ITM (nu se mai inregsitreaza nimic, nici macar contractele de munca la ITM din ianuarie acest an).
Chiar si in perioada cand inca se mai inregsitrau acte la ITM, acest tip de act nu trebuia inregistrat pentru ca nu modifica aspecte esentiale ce tin de contractul de munca.
Ultima modificare: Luni, 12 Septembrie 2011
smeagull, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de munca corect?sau ''fals'' angajator? iuli113 iuli113 buna..se poate ca pt o persoana care are contract de munca din februarie 2011 si sa nu aiba viza ITM pe contract sa fie valabil contractul si sa i se fie virat ... (vezi toată discuția)
Repartizare program de lucru - cim timp partial zxz19 zxz19 Buna ziua este corect ca in CIM cu timp partial la repartizarea programului sa trecem 2 ore zi sau trebuie trecut intervalul in care se realizeaza aceste 2 ... (vezi toată discuția)
Nu inteleg masura itm Bogdan.k Bogdan.k Am 2 angajati cu norma partiala de 4ore/zi, 20ore/saptamana, repartizate in 2 ture (10:00 - 14:00 sau 14:00 - 18.00). La un control al itm, unul din angajati ... (vezi toată discuția)