Probabil ca lumea are sentimente contradictorii in legatura cu rezultatele execrabile ale celor doua sesiuni ale examenelor de bacalaureat.
Probabil ca unii sunt socati mai mult sau mai putin , ca altii -si vreau sa cred eu , cei mai multi - isi dau seama ca rezultatele acestea vin ca urmare a 20 de ani de de dezinteres social si politic pentru viitorul generatiilor de maine.
Analizand situatia ca simplu cetatean , fara partipris-uri politice sau de orice fel , eu cred ca din 1989 si pana in prezent s-au perindat guverne si ministri pentru care cercetarea si invatamantul nu au reprezentat "nici cat o ceapa degerata" , s-au perindat profesori pe care nu i-au interesat pregatirea elevilor sau pe care i-au interesat doar meditarea acestora , profesori , pe care eventual ii interesa doar bunastarea lor personala si mai putin "materialul uman" , profesori care, pe de o parte faceau greve datorita unor salarii care nu le puteau oglindi munca , dar care , la usa scolii aveau parcate masini de 8-9000 de euro.
Ar fi incorect sa dam vina numai pe unii dascali , deoarece multi sunt de buna credinta , dar ei nu trebuie sa uite , asa cum nu trebuie sa uitam multi dintre noi , ca sunt , ca eventual , suntem , produsul unui sistem defectuos al unor conceptii defectuase , ai propriilor noastre limite si racile.
Cred eu ca problema grava este atunci cand acuzam , desi in realitate rezultatele din acest an , difera in mod vadit de cele anterioare si numai ca difera , sunt intr-o discrepanta certa.
Mai mult decat atat , daca comparam rezultatele din acest an ale examenelor din liceele unde au existat si unde nu au existat montate sisteme de securitate , se pare ca enorma discrepanta se mentine.
Ca simplu cetatean care priveste cu detasare rezultatul , neavand copii angrenati in aceste examene , dar si cu vadita ingrijorare in ceea ce priveste viitorul nostru national raspunsurile par brutal de simple :
1.Lipsa de interes al tuturor membrilor clasei politice care au fost la guvernare.
2.Slabul management al celor aflati vremelnic in structurile de conducere ale invatamantului , fiecare venind cu idei noi , desfiintate in scurt timp de urmatorii guvernanti , care la randul lor , au vrut sa iasa in evidenta prin alte idei , tot atat de paguboase sau de nerealizabile
3.Slaba sau de multe ori , infima contributie bugetara a statului pentru invatamant si cercetare , situatie care a facut sa nu existe nicio atractie pentru aceasta munca a absolventilor de facultati.
4.Numirea unor profesori suplinitori , proveniti din medii care nu au nimic comun cu invatamantul si fara abilitatile necesare unor dascali.
5.Manipularea politica exercitata de sindicate asupra unora dintre cadrele didactice.
La acest punct , trebuie avut in vedere ca de mai multi ani , liderii de sindicat , sunt aceiasi si servesc cam aceleasi partide ( unii din anii 1991-1992 ) , dar in acest rastimp , ei , prin acumulari de capital , au averi de sute de ori mai mari decat cei pe care ii reprezinta.
6.Dezinteresul corpului didactic fata de munca pe care o exercita si interesul pentru racolarea elevilor la meditatii datatoare de venituri considerabile , de cele mai multe ori nedeclarate.
7.Aceasta situatie , a dat nastere la o stratificare pe baza de acumulari a cadrelor didactice , cei care dau meditatii , in dauna celor care nu pot da meditatii la materiile pe care le predau (exemple :muzica , desen , sport , tehnologie, etc).
8.Lipsa de interes a unor parinti , cei mai multi dintre acestia , preocupandu-se de a asigura , de cele mai multe ori , justificat o viata mai buna familiei , dar in dauna educatiei prorpriilor copii .
Aceasta se petrece fie pe fondul unei pauperitati generale(cei mai multi) sau din dorinta de a-l ajuta pe baiat sau pe fata sa nu trasca cum a trait mama sau tata in trecut.
Nu cred ca este productiv un astfel de mod de gandire pentru ca in educarea propriilor copii , trebuie sa existe niste principii pedagogice , dintre care cele mai importante ar fi crearea unei scari a valorilor si a cultului pentru munca.
9.Lipsa unor modele reale pentru tineret intr-o "societate a valorilor rasturnate" si dizarmonica , in care se propaga kitsch-ul si balacareala , in care sunt scoase in fata prin mass-media tot felul de "personulitati" , de oameni cu comportamente primitive sau aberante.
De fapt aici , merita de mentionat "eticheta aplicata" de genialul artist Tudor Gheorghe , care numea actuala societate intr-un interviu dat ziarului Adevarul in 02.09.2011, ca fiind o
"societate a tepuitorilor"
10.Existenta in mass-media romaneasca a unor personaje , cel putin inculte , cu multe ore de aparitie pe ecrane , care nici macar nu isi cunosc propria limba , care mamanifesta o reala "incontinenta ideatica"
Eu cred ca topicul deschis de mine va va da masura reala a acestor ultime afirmatii:
Perle ,bijuterii , marcutii in mass-media romaneasca
Citeste mai mult:
www.avocatnet.ro/content/for...
Cred ca enumerarile unor astfel de cauze pot continua , dar tot atat de mult , cred ,ca acest popor are dreptul la un mai mult si la un mai bine , dar mai ales la demnitatea de a le putea obtine.
Cred de asemenea , ca repetarea eventualelor alegeri proaste din trecut , nu poate da nastere decat la eventuale vaiete intr-un viitor mai apropiat si mai dureros decat am putea crede.
Mai cred ca acest popor , acum , mai mult ca oricand , chiar are nevoie de o binecuvantare a Celui de Sus !