avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 847 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract telefonie+cablu tv+intenet inainte ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract telefonie+cablu tv+intenet inainte de termen

Buna ziua! In 2010 mai, am incheiat cu [o firma] un contract de furnizare servicii internet,telefonie/tv pe o perioada de 2 ani. Acum as vrea sa il reziliez pentru ca am gasit o oferta mai avantajoasa. In contract scrie ca daca reziliez contractul inainte de termen trebuie sa platesc o taxa de 40 euro pentru fiecare serviciu. Este corecta acea taxa sau este abuziva?
Ultima modificare: Marți, 6 Decembrie 2011
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Macrobloc , utilizator 18:15, 27 Ianuarie 2012
Da. Reprezinta o penalizare pentru lunile cat nu mai mentineti contractul pana la finele celor doi ani.
nu, deoarece este stabilita o suma fixa.
orice intelegere dintre parti in semnarea contractului trebuie respectata
ati semnat contractul in cunostinta de cauza
nu puteti acum sa vedeti daca e abuziv un lucru cu care ati fost de acord
putea sa scrie si 1000 euro
daca d-voastra semnati inseamna ca erati de acord
Eu nu am semnat nimic si-mi cer 600 RON pentru ca m-am portat la [alta firma]. Aveam telefon in Bucuresti la aceasta firma din 1974 si din cauza tarifului mare practicat de ei, acum doua luni mi-am portat numarul de telefon[Editat - nu comparam firmele, ci problema dvs. Va multumesc pentru intelegere] La prima firma plateam aproape 50 RON. Nu am semnat nimic cu ei! Sunt pensionar si locuiesc in provincie incepand din martie pana in decembrie si nu prea folosesc telefonul. Sotia sta acasa si mai raspundea la cate un telefon de la rude. Pentru ce sa le dau banii astia? Eu nu ma ajung cu pensia de la o luna la alta si vor sa trimita recuperatori dupa mine... Ziceau ca m-a sunat cineva si mi-au dat oferta sa vorbesc cu America, Canada si cu toata Europa plus pe o alta retea minute nenumarate. Eu nu am nevoie de asa ceva si nici nu-mi amintesc de discutia invocata de ei. Eu stiu ca trebuie sa semezi contract in doua exemplare nu vorbe la telefon. Factura venea pe aceiasi suma ca inainte si nu am realizat ca ar fi ceva in plus. Ce ma fac?
Ultima modificare: Marți, 6 Decembrie 2011
Ares-3, moderator
Contractele se pot prelungi si telefonic, insa in opinia mea puteti face totusi o plangere la Protectia Consumatorului.

Presupunem ca a fost exprimat un acord verbal pentru prelungirea contractului.
In perioada urmatoare ar fi trebuit sa primiti o scrisoare personalizata in care trebuia sa va fie descris serviciul si termenii si conditiile aplicabile ofertei acceptate telefonic – asa procedeaza respectiva firma.
De asemenea, in acea scrisoare erati anuntat ca puteti sa renuntati la oferta acceptata la telefon intr-un termen de X zile ori in scris, la una din adresele mentionate in scrisoare, ori telefonic la un numar gratuit (Serviciul Vanzari si Relatii Clienti).


Faceti o reclamatie la Protectia cosumatorilor si aratati:

1. ca nu va amintiti sa fi fost sunat pentru prelungirea contractului si cereti ca firma sa faca dovada ca v-a contactat – sa prezinte inregistrarea telefonica
2. chiar daca ati fi uitat ca ati fost sunat, nu ati primit scrisoarea despre care v-am spus mai sus, deci nu ati avut posibilitatea sa studiati oferta de prelungire a contractului in forma scrisa, ca sa puteti analiza serviciile oferite si tarifele acestora.

Dreptul de a studia oferta si/sau contactul in forma scrisa este un drept al consumatorului prevazut de actele normative privind protectia consumatorilor.

Daca sunteti sigur ca nu v-ati dat acceptul, aveti sanse sa scapati datorie. Insistati (cum insist si eu acum :) ) pe faptul ca nu ati avut posibilitatea sa vedeti oferta in forma scrisa, ca sa puteti analiza corect avantajele si dezavantajele ei.

Aveti aici un model de reclamatie:
www.avocatnet.ro/content/for...

Alte discuții în legătură

Reziliere contract euprotopopescu69 euprotopopescu69 Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. ... (vezi toată discuția)
Acordul telefonic tine loc de semnare contract? AndaToma AndaToma Buna seara, bunica mea a primit o scrisoare prin posta de la firma de telefonie in care scrie [i]\\"In urma acceptului tau telefonic din data de 08.03.2013, ... (vezi toată discuția)
Renuntare abonament orange ionutadriandragut ionutadriandragut buna ziua, vreau sa renunt si eu la abonamentul orange me 5 sunt in ultimile 5 luni de periada contractuala. M-am suparat cu ei sunt client de 5 ani si nu ... (vezi toată discuția)