ondino a scris:
Mama dvs. trebuie sa fie luata in evidenta ca si coasigurat de catre angajatorul dvs.
Pentru aceasta,este nevoie de copie dupa actul de identitate al mamei, , declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că mama nu realizează venituri proprii, precum şi o declaraţie pe propria răspundere a dvs. prin care declarati că aveti în întreţinere pe mama dvs.
Persoanele care au calitatea de salariat, precum şi coasiguraţii acestora vor putea face dovada calităţii de asigurat pe baza de adeverinţa eliberată de angajator. Termenul de valabilitate a adeverinţei eliberate de angajatori este de 3 luni de la data emiterii.
Deci nu aveti ce sa faceti la Casa de Sanatate,dupa perfectarea actelor ,asa cum v-am mentionat,angajatorul va trece mama in Declaratia 112,ca si coasigurat al dvs.in calitate de asigurat si va putea emite adeverinta pt. mama cu care se va putea prezenta la medicul de familie .
Daca am inteles bine ce imi spuneti dumneavoastra, practic, in acest moment, nu mai am nimic de facut decat sa-i duc mamei adeverinta eliberata astazi de catre angajatorul meu, in care scrie clar:
Persoana mai sus mentionata (adica eu) figureaza in evidentele noastre cu urmatorii coasigurati (sot/sotie, parinti) aflati in intretinere:
1. Nume, prenume..... Nume si prenume mama.......CNP......2XXXXXXXXXXXX......
Prezenta adeverinta are o perioada de valabilitate de 3 luni de la data emiterii.
Demersurile mentionate de dvs. (copie dupa actul de identitate, declaratii pe proprie raspundere) au fost deja facute din luna iulie.
Va multumesc!