1.
Alocaţia de stat (0-2 ani - 200 lei/lună, 2-18 ani - 42 lei/lună).
În conformitate cu prevederile Legii 61/1993 republicată, toţi copii cetăţeni români, straini sau apatrizi care domiciliază în România, au dreptul la alocaţie de stat în cuantum de 200 lei/lună până la vârsta de 2 ani şi 42 de lei lună până la vârsta de 18 ani. Alocaţia se acordă şi după împlinirea vârstei de 18 ani a tânărului, dacă acesta urmează cursurile de zi ale unei forme de învăţământ liceal, organizat în condiţiile legii şi nu repetă anul şcolar.
Cerere tip;
Actele de identitate ale reprezentanţilor legali - copie şi original; (mama şi tatăl cu domiciliul în sectorul 6);
Certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită alocaţia de stat - copie şi original;
Dosar cu şină.
pentru plata în cont bancar - extras de cont deschis la B.C.R., ProCredit Bank, Banca Transilvania, Romexterra Bank, B.R.D., Alpha Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, CR Firenze Bank, VOLKSBANK, UniCredit Tiriac Bank, CARPATICA, C.E.C. Bank, ATE Bank, Intesa Sanpaolo Bank, Romanian International Bank (RIB), OTP bank, BANCPOST şi ING pe numele solicitantului.
Alte acte solicitate după caz: certificat de căsătorie; hotărâre de divorţ; hotărâre judecătorească de încredinţare, încredinţare în vederea adopţiei, de plasament, de plasament în regim de urgenţă, de instituire a tutelei; certificat de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap etc.
2.
Indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului până la vârsta de 1 an sau 2 ani, 75% din media veniturilor nete realizate în ultimul an anterior naşterii copilului.
*cerere (Anexa 1 la HG nr.52/31.01.2011);
actul de identitate al solicitantului - (copie şi original);
certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie şi original), hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei sau de încredinţare a adopţiei, hotărârea judecatorească sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă (copie şi original);
certificatele de naştere ale tuturor copiilor născuţi după data de 1 ianuarie 2006 (copie şi original);
certificat de căsătorie (copie şi original);
livret de familie;
adeverinţă eliberată de angajator (Anexa 2 la HG 52/31.01.2011) din care să rezulte că persoana îndreptăţită:
a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei naşterii copilului,
nivelul lunar al acestora,
prima şi ultima zi de concediu de maternitate,
data împlinirii celor 42 de zile reprezentând concediul de lăuzie,
prima zi de concediu de creşterea copilului;
sau - dovadă privind veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut copilul şi/sau dovadă privind venitul calculat în vederea plăţii anticipate a impozitului precum şi copia deciziei de impunere eliberate de autorităţile competente;
sau - dovadă eliberată de autorităţile competente, în cazul persoanelor care realizează venituri neimpozabile;
sau - dovadă eliberată de autorităţile competente, în cazul asociaţilor unici;
dovada eliberată de autorităţile sau angajatori din care să rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru creşterea copilului (in cazul salariatelor – decizie de suspendare a activităţii) ;
sau - adeverinţă studii/diplomă de absolvire, în cazul persoanele care au urmat sau urmează o formă de învăţământ universitar, postuniversitar sau liceal;
dosar cu şina din carton (coperţi întregi);
pentru plata în cont bancar - extras de cont, deschis la B.C.R., ProCredit Bank, Banca Transilvania, Romexterra Bank, B.R.D., Alpha Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, CR Firenze Bank, VOLKSBANK, UniCredit Tiriac Bank, CARPATICA, C.E.C. Bank, ATE Bank, Intesa Sanpaolo Bank, Romanian International Bank (RIB), OTP bank, BANCPOST şi ING pe numele solicitantului;
Alte acte solicitate după caz.
3. Trusoul a fost abrogat anul trecut
Sa fiti sanatosi !
Va pun in sectiunea Documente util cererile!!!!