In urma unui control pentru rambursare de tva,a fost dat jos tva in valoare de 1000 lei aferent unei facturi de avans din octombrie 2010 pentru achizitionarea unui utilaj,factura care nu s-a platit nici la momentul controlului si nici utilajul nu a fost inca achizitionat.
Intrebare:cum inregistrez acest tva?X-(
Si evident,majorarile de intirziere?
Organul de control mi-a spus ca pot solicita acesta suma dupa ce voi plati factura sau cand voi achizitiona utilajul si se va face regularizarea si sincer nu stiu daca trebuie dusa suma in 635#-o
Ati semnat un proces verbal de control si vi s-a inmanat dosarul cu actul de control,trebuie sa inregistrati in 635.Organul de control v-a spus corect,dar pana la plata facturii si achizitionarea utilajului mai pot trece ceva luni...inregistrati acum conform actului de control ca sa aveti aceeasi suma atat in fisa pe platitor(fisa de rol)cat si in evidenta contabila.
Eu consider ca acea suma v-a fost respinsa in mod gresit.
Potrivit art. 134^2 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, prin derogare de la prevederile alin.(1), exigibilitatea taxei intervine la data emiterii unei facturi, inainte de data la care intervine faptul generator. Conform art. 155 alin.(5) lit. l) din Codul fiscal, factura trebuie sa contina data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, cu exceptia cazului in care factura este emisa inainte de data livrarii/prestarii sau incasarii avansului.
Potrivit prevederilor art. 145 alin.(1) din Codul fiscal, dreptul de deducere al taxei ia nastere in momentul exigibilitatii taxei. Prevederile art. 134^2 alin.(2) lit. b) din Codul fiscal sunt aplicabile in situatia in care nicio factura nu a fost emisa anterior livrarii bunurilor/prestarii serviciilor.
Daca factura, chiar si de avans, este emisa anterior incasarii avansului si anterior livrarii bunurilor/prestarii serviciilor, atunci prevaleaza prevederile art. 134^2 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. Orice furnizor de bunuri/prestator de servicii ar avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugatala la data emiterii acestei facturi si, pe cale de consecinta, beneficiarul ar avea drept de deducere la acelasi moment in conformitate cu prevederile art. 145 alin.(1) din Codul fiscal
Daca nu va gaseau asta va gaseau altceva.
Cititi PV control, este posibil ca acea suma sa fi fost respinsa la aceasta rambursare, dar sa va pastrati pt ea dreptul de deducere. Acest lucru inseamna ca puteti solicita in viitor rambursarea ei sau o compensati cu tva-ul de plata viitor.