Legea 284/2010 prevede ca:
ART. 26
(1) Încadrarea şi promovarea personalului plătit din fonduri publice pe funcţii, grade sau trepte profesionale se fac potrivit prevederilor din statute sau alte acte normative specifice domeniului de activitate, aprobate prin legi, hotărâri ale Guvernului sau act administrativ al ordonatorului principal de credite.
(2) În situaţia în care promovarea personalului bugetar în funcţie, grad sau treaptă profesională nu este reglementată prin statute proprii, promovarea se face de regulă pe un post vacant existent în statul de funcţii.
(3) În situaţia în care nu există un post vacant, promovarea personalului plătit din fonduri publice în funcţii, grade sau trepte profesionale se va face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acestea sunt încadrate într-unul de nivel imediat superior.
(4) Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se realizează pe baza criteriilor stabilite prin regulament-cadru, ce se aprobă prin hotărâre a Guvernului, dacă nu este reglementată altfel prin statute sau alte acte normative specifice.
Ori, eu nu stiu sa existe un regulament cadru aprobat pana la ora asta pentru promovari in administratie... ca urmare fiecare primarie ar trebui sa-si elaboreze un asemenea document (exista exemple pe net).
Promovarea se va face in gradul profesional imediat superior celui de debutant (consilier/expert/inspector de specialitate grad II), iar fisa postului va fi completata corespunzator. Cat despre salariu...spuneti-ne de ce sporuri beneficiaza cetateanul promovabil in prezent (vechime, conditii vatamatoare, etc) si o sa va dam un exemplu de calcul.