Va rog din suflet sa ma ajutati!
Am inchiriat un spatiu de la o persoana fizica , in vederea desfasurarii unei activititati comerciale.
In acest scop am incheiat un Contract de inchiriere la un biru de avocatura,intre :
- proprietarul spatiului,
- eu
- S.C....numelele firmei , In calitate de Locatar..
exact in ordinea asta,pe doi ani, daca totul merge bine.
In contract s-a specificat si ca societatea la acea data era " in curs de constituire".
Dupa 7 luni , pe numele societatii a fost emisa o Decizie de suspendare la un control al ASP- INSP.SANITARA ; prima cauza fiind lipsa canalizarii cladiri conform normelor... prin aceasta am fost obigati sa suspendam activitatea de la acest punct de lucru , si am facut modificarea chiar si la registrul comertului(suspendare activitate punct de lucru).
Am anuntat proprietarul spatiului ca suntem nevoiti sa incetam activitatea pe baza motivelor de mai sus ( o decizie a unui Org de control, printre motive - si instalatiile necorespunzatore ).
Proprietarul insa nu accepta, el doreste plata chiriei lunare pe intreaga perioada de 2 ani.
La cabinetul avocatului , unde am inchiat contractul mi s-a spus ca nu are ce face, nu ma poate ajuta ,singura cale este sa nu platesc chiria si proprietarul sa ma dea in judecata, iar eu voi folosi Decizia si restul actelor de la Reg. Cometului ca probe in favoarea mea.
Este aceasta singura cale ? numai prin proces putem anula contractul?
nu aveti motive sa cereti anularea contractului, ci rezilierea acestuia. verificati modalitatile de incetare a contractului, pentru a descoperi in ce conditii puteti cere rezilierea contractului anterior expirarii perioadei initiale.
daca aveti contract valabil, chiar daca nu desfasurati activitate in locatia respectiva, chiria trebuie platita.
In primul rand multumiri , ptr. ca ati avut rabdarea sa cititi si bunatatea sa raspudeti ;
in al doilea rand unde se face rezilierea?, mai bine zis in ce consta?
In ce priveste contractul ,contitiile prevazute la cap. Incalcarea contractului ,se refera doar la :
-plata chiriei , la termen sau cu max 5 zile intarziere
- distrugerea spatiului
Este insa la Dispozitii tranzitorii precizarea ca " dupa infiintarea societatii toate drepturile si oblig revin societatii'. Poate trebuie sa defiintam cu totul soc. la Reg Com
Si sa anuntam proprietarul de aceasta situatie ?
rezilierea contractului se face fie amiabil (prin acordul partilor-ceea ce nu e cazul dumneavoastra), fie prin instanta de judecata
motive de desfiintare ar putea fi gasite:
A. scopul urmarit la momentul incheierii contractului (realizarea unei activitati economice din obiectul de activitate al societatii) nu se mai poate realiza, aceasta insemnand ca actul juridic incheiat este lipsit de cauza; daca ati fi cunoscut la momentul incheierii contractului faptul ca lipsa canalizarii va fi un impediment in desfasurarea activitatii scontate, nu ati mai fi incheiat contractul; pe acest motiv, cred ca ati putea solicita constatarea nulitatii contractului; totusi,acest motiv trebuie argumentat mai bine si mai documentat
B. imposibilitatea desfasurarii activitatii economice va indreptateste sa solicitati rezilierea contractului
ar trebui sa notificati in scris proprietarul asupra cauzei de imposibilitate de continuare a executarii contractului si sa-i solicitati fie sa aduca spatiul inchiriat in starea propice desfasurarii activitatii economice, fia sa accepte rezilierea contractului; tb sa ii acordati un termen rezonabil pentru a va raspunde asupra solutiei pe care o va alege, dupa care veti putea proceda la rezilierea in instanta
Oricum, efectuarea formalitatilor de inchidere a punctului de lucru La Registrul Comertului nu poate afecta in vreun fel valabilitatea contractului de inchiriere