avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensionare
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensionare

ajutati-ma va rog sa ma lamuresc sint nascuta in anul 1952 luna mai si vreau sa ma pensionez iar la locul de munca spune ca nu pot ( mentionez ca lucrez ca bucatar intr-o gradinita }si am o vechime de 24 ani in cartea de munca .Voi fii penalizata daca ma pensionez acum?daca se poate va rog sa imi spuneti cit va fii pensia mea avind acum un salariu net fara red. 25 la suta de 800 lei.va multumesc din suflet.
Cel mai recent răspuns: nemrodica , utilizator 16:13, 27 Septembrie 2011
1. Pentru o femeie nascuta in luna mai 1952 varsta standard de pensionare este de 59 de ani si 1 luna, stagiul complet de cotizare este de 28 de ani si 2 luni iar stagiul minim de cotizare este de 13 ani si 2 luni.

2. Deoarece indepliniti varsta standard de pensionare si stagiul minim puteati sa va pensionati pentru limita de varsta in luna iunie 2011.

3. Mai mult unitatea era obligata sa va inceteze contractul individual de munca (CIM) cu data cand ati implinit 59 de ani si 1 luna deoarece aveati si stagiul minim de cotizare, asa cum spune Codul muncii:
Art. 56
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
...
c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare;
...
4. Asadar angajatorul dvs. este in culpa, nu a respectat legea. Trebuia sa va inceteze CIM si apoi sa va faca alt CIM cu aceeasi data.

5. - Mergeti la Casa de Pensii si faceti cerere de pensionare pentru limita de varsta.