avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... cumul pensie de urmas cu indemnizatie de crestere a ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

cumul pensie de urmas cu indemnizatie de crestere a copilului

Buna ziua. Sunt studenta, primesc pensie de urmas conform legii pana la implinirea varstei de 26 de ani. intre timp, am devenit mamica si beneficiez si de indemnizatie de crestere a copilului timp de 2 ani. as dori sa stiu daca am dreptul sa cumulez cele doua venituri. va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 00:25, 2 Octombrie 2011
1. Pensia de urmas nu este un venit profesional care se ia in calculul indemnizatiei pentru CCC.
2. Indemnizatia pentru CCC nu erste un venit pentru care asigurarea la pensie este obligatorie.
3. Asadar acestea se pot cumula.
Va multumesc mult pentru raspuns.
tudorvaleriu a scris:
2. Indemnizatia pentru CCC nu erste un venit pentru care asigurarea la pensie este obligatorie.

Tocmai asta este problema, ca indemnizatia pentru CCC este un venit pentru care asigurarea nu este obligatorie. Deci nu, nu se pot cumula.

Art. 118, alin. (1) din Legea nr. 263/2010 prevede, foarte clar, ca pensia de urmas poate fi cumulata cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie. Prin urmare indemnizatia pentru CCC nu poate fi cumulata cu pensia de urmas.

@Carp Mircea

Fara suparare, dar ati postat un link spre o discutie in care s-au dat numai raspunsuri gresite. Decat link-uri cu raspunsuri gresite, mai bine niciun link.
Ultima modificare: Sâmbătă, 1 Octombrie 2011
Gabriela Pintea, Consilier juridic
Gabriela Pintea a scris:

tudorvaleriu a scris:

Tocmai asta este problema, ca indemnizatia pentru CCC este un venit pentru care asigurarea nu este obligatorie. Deci nu, nu se pot cumula.