avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1060 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Colaborare fotograf-model
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Colaborare fotograf-model

Buna ziua,

In momentul actual activez lucrez ca fotograf freelancer fara a avea un contract cu o firma sau publicatie.Doresc sa realizez cateva pictoriale care includ si fotografie nud.Am reusit sa gasesc cateva modele interesate de o astfel de colaborare,nonpfofit.As dori sa stiu daca este posibil sa legalizez la un notar public un fel de acord de colaborare,fara valoare materiala,adica modelul lucreaza benevol doar pentru fotografiile realizate,iar eu de asemenea nu primesc vreo suma de bani pentru realizarea pictorialului.As dori sa stiu daca pot face acest lucru intr-un cadru legal si care ar fi costul legalizarii unui astfel de acord de colaborare.Eventual daca mai aveti si alte sfaturi privind legislatia in vigoare.Va multumesc anticipat.

Cu stima, Cristian
Cel mai recent răspuns: edipav , utilizator 18:06, 3 Octombrie 2011
va recomand sa apelati la un avocat specializat in proprietate intelectuala pe drepturi de autor care sa va faca un draft de contract de cesiune a drepturilor patrimoniale.

documentul incheiat intre dvs si model trebuie sa contina toate elementele unei astfel de cesiuni, elemente care nu sunt cunoscute de notari.

Avand in vedere faptul ca dvs. doriti o cesiune free of charges adica donatie, dupa ce cadeti de comun acord asupra draftului facut de avocat, trebuie sa semnati contractul in fata notarului pentru indeplinirea conditiilor de forma advaliditatem cerute ptr actele de donatie. In acest caz s-ar putea sa platiti o suma notarului.

Eu va recomand sa incheiati contractul pe o suma modica ca sa nu mai fie nevoie de interventia notarului, astfel incat forma scrisa si semnatura partilor este suficienta.