Proiect cu finantare europeana.
Beneficiar:o autoritate guvernamentala
2 parteneri privati ai proiectului pentru ducerea la indeplinire a obiectivelor proiectului, in favoarea beneficiarului, respectiv cel mai consistent obiectiv fiind de organizare a unor cursuri gratuite de calificare a unor grupuri tinta care activeaza in domeniul de activitate al beneficiarului proiectului.
Partenerul care raspunde de organizarea si sustinerea cursurilor face un apel public (pe site-ul sau, dar si in alte medii) pentru selectarea unui numar determinat de traineri. Se afiseaza procedura de selectie in care sint prevazute doua faze de selectie, fiecare avind indicate si un cite set de criterii si cite un punctaj. Punctajul maxim la fiecare faza este 100. Nu se specifica in procedura (publica!) cum contribuie cele doua punctaje la decizia finala! Se aduna si se imparte la doi? Punctajul la faza intii e doar pentru a intra in faza a doua, urmind ca in final decizia sa se ia doar dupa punctajul de la faza a doua? Se atribuie cite o pondere diferita fiecarui punctaj?
Nu se specifica decit ca fiecare faza are un punctaj, ca se aleg un numar de 100 de traineri care vor intra in faza a doua pentru a ramine 80. Cum se va lua concret decizia pentru cei 80 nu se specifica!
Cum apreciati acest lucru? Nu se considera un viciu de procedura, o lipsa de claritate si transparenta deplina a informatiilor intr-un proiect cu finantare europeana de selectare a unor candidaturi pentru realizarea obiectivului?
Trainerii trebuie sa aplice indicind si regiunea (una din cele 8) pentru care aplica. Se indica in procedura ca in faza intii se vor retine 100 de traineri, urmind ca din acestia sa se retina dupa faza a doua numarul de 80 cerut de proiect, respectiv cite 8 traineri pe fiecare din cele 7 regiuni (2-8) si 24 de traineri pentru regiunea 1 Bucuresti Ilfov. Pina la urma in faza intii se retin 112 traineri, in loc de 100. Cum apreciati acest lucru?
Se afiseaza pe site-ul partenerului, care raspunde de cursuri si implicit de traineri, lista trainerilor selectati urmare a fazei intii, pentru fiecare regiune, in ordine alfabetica a numelor trainer-ilor. Nu se specifica public nici un punctaj individual. OK, sint date personale!
Numele meu figureaza pe lista celor care au trecut de faza intii. Imediat multumesc pe e-mail si solicit, daca se poate ce punctaj am obtinut la faza intii. Nu primesc nici un raspuns. Peste citeva zile mi se cere sa confirm participarea conform unei programari, la faza a doua, sesiune demonstrativa de training. Confirm participarea si revin cu rugamintea de a cunoaste punctajul la faza intii, mentionind si faptul ca ma ajuta la propria pregatire pentru faza a doua. Nu primesc nici un raspuns.
In ipoteza ca punctajul de la faza intii ar avea o anumita contributie si in decizia finala, respectiv intr-o medie simpla sau ponderata a punctajului, consider ca la faza intii se putea contesta si selectarea, dar cu un punctaj inferior asteptarilor, nu doar neselectarea pur si simplu. Ca atare nefurnizarea la cerere a punctajului individual urmare a fazei intii o consider o ingradire a dreptului de a contesta (pe motiv de punctaj, nu de neselectare). Asa cum de fapt ar fi trebuit comunicata si pozitia din lista conform punctajului, de la faza intii, mai ales ca se retinusera mai multi candidati pentru faza a doua decit se specificase, respectiv 112 in loc de 100. Cum apreciati si incadrati aceste aspecte?
Sustin faza a doua, sesiunea demonstrativa. Se afiseaza listele finale, numele meu nu mai este acum pe lista formatorilor selectati.Solicit lamuriri. Mi se raspunde ca punctajul meu la faza a doua, care mi se si indica, a fost mai mic decit cel al ultimului candidat declarat admis la faza a doua. Nimic despre faza intii, despre care a fost rolul punctajului din faza intii in decizia finala. Bineinteles ca am adresat aceasta intrebare si comisiei, si sint in asteptarea raspunsului, sper.
Dar as dori sa am, in paralel si o interpretare autorizata a acelor enuntate.
Din punctul meu de vedere consider ca in prezentarea oficiala a procedurii, in cadrul acestui proiect cu finantare europeana si in care beneficiar este o autoritate guvernamentala, sint vicii de transparenta, corecta si completa informare (indicarea punctajelor fiecarei faze in procedura, fara a mentiona si cum contribuie fiecare punctaj la decizia finala), aplicare riguroasa a procedurii (retinerea la faza intii a unui numar mai mare de candidati decit se stipulase pentru a intra in faza a doua). Cum trebuie apreciat?
Exista aspecte atacabile in situatia prezentata? Daca da, cum?