avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu maternitate in cazul contractelor de drepturi ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu maternitate in cazul contractelor de drepturi de autor

Buna ziua,

lucrez la o firma in baza unui contract de drepturi de autor pe perioada nedeterminata cu salariu fix lunar.
Va rog frumos sa ma ajutati cu 2 raspunsuri:

1. daca sunt in concediu medical pot fi concediata?
2. daca concediul medical se continua cu cel pre si postnatal apoi cu cel de crestere copil, ce se intampla cu contractul meu? Trebuie inchis sau ramane asa? Practic nu e vorba de o demisie. Trebuie sa depun la administratia financiara vreo dovada a sarcinii si a concediilor?

Multumesc mult anticipat.
Cel mai recent răspuns: Alexa_H , utilizator 17:33, 13 Octombrie 2011
daca aveti contract de munca nu.daca aveti conventie civila , da.
la fel. regulile de care faceti vorbire se aplica doar contractelorde munca
Multumesc pentru lamuriri.
Atunci, in cazul contractelor de cesiune de drepturi de autor cum se procedeaza?
Activitatea desfasurata in baza unui contract de drepturi de autor nu va confera calitatea de salariat ... prin urmare, dispozitiile Codului Muncii nu va sunt aplicabile dvs ....

Un astfel de contract va inceta in conditiile prevazute de lege sau in continutul acestuia ..Legea nr. 8/1996 reglementeaza dreptul de autor si drepturile conexe, precum si protectia acestora.

Contractul de cesiune poate fi desfiintat la cererea titularului, daca acela caruia i-au fost cedate drepturile patrimoniale nu le exploateaza sau le exploateaza intr-o masura insuficienta si prin aceasta interesele justificate ale autorului sunt afectate considerabil.