avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Pierdere Apa la Asociatia de Locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Pierdere Apa la Asociatia de Locatari

Locuiesc la bloc si am montate apometre dar pe langa consumul inregistrat, platesc in plus si alte cantitati de apa.
Este normal si legal ca asociatia sa ma oblige la plata "pierderilor" de pe retea?
Consider ca este abuziv sa platesc un produs pe care nu l-am consumat. De asemenea, presupun ca asociatia ar trebui sa demonstreze ca "am beneficiat" de acele pierderi.
Cum ar trebui sa procedez pentru a incheia acest abuz?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 23:17, 5 August 2013
in primul rand este clar ca nu e vina dvs ptr acele pierderi si mie mi se pare a fi un abuz sa va puna sa le platiti, eu v-as sfatui sa faceti o sesizare la radet.
Apometrele de apartament au abateri mai mari la inregistrarea consumului decat apometrele de bransament. Apometrele de bransament inregistreaza, pe langa pierderile din reteaua asociatiei de locatari (scara, bloc, etc) si furturile cu picatura ale vecinilor dvs. Din aceasta cauza si diferentele semnificative dintre citirea de pe apometrul de bransament si suma citirilor apometrelor individuale.
Rugati un prieten sa va inscrie locuinta ca punct de lucru pentru firma, solicitati companiei de apa bransarea separata pentru acel punct de lucru, va faceti proiect, bransament pe banii dvs., si veti avea apometrul propriu si contract direct cu compania de apa. Lasati sa treaca ceva timp, apoi, desfiintati punctul de lucru si preluati contractul.
Este obligatia proprietarilor sa acopere toate cheltuielile efectuate de asociatie, inclusiv diferentele sau pierderile de apa.
Sunt multe cauze ale aparitiei diferentelor de apa. De exemplu, nu cred ca este vreun proprietar impotriva sa suporte o cantitate de apa ce se foloseste pentru curatenia spatiilor comune (spalat holurile, scarile, trotuarul din fata blocului...) udat florile. Apoi pierderea de apa datorata unei avarii (de exemplu in subsol sau pe coloana verticala ce trece prin apartamente) se suporta tot de proprietari. Si alte cazuri pe care nu le mai descriu pentru ca s-au discutat si rasdiscutat aici pe forum.
Asa ca nu este nici un abuz repartizarea costurilor acestor diferente sau pierderi, repartizare ce se face conform deciziei comitetului executiv, a unui sistem de gestionare adoptat de asociatie, in conformitate cu legea 230/2007 si HG 1588/2007.
Astazi aveti un administrator, presedinte, comitet, cenzor... care gestioneaza asociatia, dar maine putetri fi chiar dumneavoastra, fiecare din cei care acum spuneti ca este un abuz, puteti fi in locul lor.
Cum ati proceda? Veniti cu o solutie, o discutam si o aplicam daca este legala si rezolva problema.

Multumesc pentru raspunsuri. Dle. adriantot sunt de acord cu dvs. ca e datoria asociatiei de locatari sa plateasca asa zisele pierderi, care nu pot fi nici justificate si nici verificate, cu toate ca asta este "afacere" cu banii altora. Cat despre sursa apei de spalat holurile, scarile, fiecare vecin da din "apa lui" iar de udat trotuarul si florile, nici vorba de asa ceva. Apometrele care le am, sunt autentice, au fost montate legal si cu acordul asociatiei; contorizeaza la "picatura". Sunt de acord ca locatarii unei scari sa plateasca pierderile care apar datorita si numai din vina lor; faptul ca a a plesnit o conducta care nu este proprietea locatarilor si prin care se pierde "marfa", nu este vina mea, ci doar a societatii care livreaza serviciul de apa. De ce sa fie locatarul "tap ispasitor" si sa plateasca altora oalele sparte? Pentru ca nu face actiune in instanta? Pentru ca e de acord sa plateasca ca fraerul un produs pe care nu l-a folosit? Pentru ca asa plateste fiecare? Cum as proceda? Evident ca folosind calea legala, respectiv actiunea in instanta. Sa mi se demonstreze cum s-a "evaporat" cantitatea de apa trecuta ca pierdere.
Ultima modificare: Marți, 18 Octombrie 2011
arakys, utilizator
Furnizorul nu are nicio legatura cu aceasta diferenta de apa. El are un contor de clasa C la intrarea in bloc, citeste acel contor si constata ca in bloc a intrat in luna x o cantitate de 300 mc apa rece si pentru acea cantitate doreste in mod absolut justificat banii.
Faptul ca in acea luna prin insumarea consumurilor declarate in cele 40 de apartamente, sa zicem, totalul este de 260, nu inseamna ca diferenta de 40 mc nu trebuie sa o platiti, ci ea se imparte intre cele 40 de apartamente in functie de felul in care s-a hotarat in asociatia dumneavoastra.
Daca se sparge o teava in strada inaintea contorului de bransament al asociatiei dumneavoastra, acea apa nu vi se va pune la plata pentru ca ea nu a trecut prin contorul dupa indicatiile caruia vi se face facturarea lunara.
Ultima modificare: Marți, 18 Octombrie 2011
drg75, utilizator

Alte discuții în legătură

Probleme cu asociatia dani..mih dani..mih Buna ziua, De cand m-am mutat in blocul in care locuiesc (3 ani)am mereu nentelegeri cu asociatia de proprietari.problema mea consta in; -Aproape la 2 -3 ... (vezi toată discuția)
Apometre plus pierderi alex_tz2000 alex_tz2000 Buna ziua! Am apometre apa calda si apa rece. De luna trecuta administratorul a inceput sa puna lunar si o cantitate suplimentara de metri cubi apa rece si apa ... (vezi toată discuția)
Pierderi de apa LucianSandu LucianSandu Buna ziua Daca ma puteti lamuri cu o problema... Asociatia de proprietari are pierderi la apa si aceste pierderi se pun la plata pentru fiecare ... (vezi toată discuția)