avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 860 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... procedura legala de predare-primire a actelor unei ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

procedura legala de predare-primire a actelor unei asociatii de proprietari

Din iunie 2010 si pana la 1 octombrie 2011 am fost (sunt???) presedintele unei asociatii de proprietari din Bucuresti, sector 6. In septembrie a.c. am anuntat adunare generala extraordinara, in cadrul careia mi-am inaintat demisia comitetului executiv. In cadrul aceleiasi adunari, s-a ales noul presedinte, care urma sa intre in drepturi in ziua de 17 octombrie, dupa pre4darea urmatoarelor documente :
- darea de seama a vechiului presedinte si vechiului comitet (facuta de mine)
-raport financiar contabil, intocmit de contabil
-proces verbal de predare primire
La acea adunare, s-a ales un nou comitet, apoi un nou contabil si un nou administrator. Problema este urmatoarea : in perioada iunie 2010-ianuarie 2011, a fost un contabil angajat (si, implicit, o comisie de cenzori), contabil care a fost demis de adunarea generala pe motive salariale, si angajat un alt contabil, care a functionat pana acum. Nici unul nu vrea sa faca acel raport financiar contabil (primul zice ca nu il face, fara un motiv anume, desi nu avea activul si pasivul calculat pe nici o luna), iar al doilea zice ca il face doar daca are "punct de plecare", respectiv raportul primului contabil. In aceste conditii, eu vreau sa predau noului presedinte stampila, dreptul de semnatura, actele si prerogativele. Doamna numita administrator, desi practic nu a intrat in functiune, spune ca trebuie sa numim o comisie de inventariere, care sa numeroteze pagina cu pagina tot ce predau eu, sa inventarieze, sa sigileze cu sfoara arhiva si salita unde tineam eu actele.... mie imi suna a CIA toata povestea asta. Va rog, daca poate cineva sa ma sfatuiasca ce sa fac sa termin tot balciul asta, chiar nu am timp sa ma ocup de toate aceste lucruri. De cand situatia este "intre doua ape", toata lumea nu se tine decat de sedinte, tipete, amenintari, injurii, chemari de politie. Multumesc mult pentru orice sfat si scuze pentru lungimea mesajului
Cel mai recent răspuns: ContSters13909 , utilizator 10:46, 22 Octombrie 2011
Deci practic la acea sedinta v-ati dat demisia si a fost ales ales un nou comitet, apoi un nou contabil si un nou administrator

Orce predare se face cu situatia fondului activ si pasiv la zi .
Procesul verbal de predare primire care trebuie sa cuprinda :
1. Cod fiscal
2. stampila as. de proprietari
3. Statutul asociatiei si acord de asociere
3. chitantiere seria si nr. pe ultimii 5 ani
4.contracte garantie daca exista
5.Extras cont bancar
6. registru fond rulment
7. contracte de munca
8.fisa inventar
Predarea primirea se face de fata - cu fostul administrator si actualul adm.
- fostul presedinte si actualul presedinte de bloc
- comitetul executiv ales
Corect, multumesc pentru raspuns, dar cine sa faca situatia de activ si pasiv la zi, daca contabilul refuza? Asta este problema. Pot preda noului presedinte fara aceste acte contabile? Chitantele folosite in urma sunt la arhiva. Jurnalele de fond rulment si reparatii ar trebui, de asemenea, sa fie la contabil. Eu stiu ce bani sunt in banca, si asta numai pentru faptul ca avem un depozit constituit cu dobanda, si un cont curent. Ambele conturi sunt operabile cu 2 semnaturi, a presedintelui si a contabilului. Practic, eu pot preda stampila, darea de seama, actele de constituire, cartile tehnice ale lifturilor, cartea tehnica a blocului si....registrele de procese verbale. Cam atat.
Ultima modificare: Miercuri, 19 Octombrie 2011
doinitze, utilizator
Fostul contabil la predarea gestiunii trebuia sa faca situatia activului si pasivului din asociatie .In cazul in care refuza faceti plangere la primarie sau FAPR , Dvs. puteti preda treaba este daca noul presedinte accepta situatia .
Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv se intocmeste lunar asa ca cel care a fost platit in luna x, y, z..., trebuia sa intocmeasca atunci aceste situatii. Cekl care preia aceasta misiune in octombrie, va intocmi situatia pentru octombrie... De regula aceste situatii se intocmesc de administrator sau de contabil daca este altul decat administratorul.
Dar este posibil ca cineva sa inceteze activitatea brusc, fara a avea timp sa mai incheie asemenea situatii, sa mai predea si sa mai participe la o "revolutie de catifea". Asa ca cei care au sunt acum in functie trebuie sa rezolve toate problemele vechi sau noi. Adesea se intampla ca cineva sa fie demis tocmai pentru ca nu-si face treaba si-atunci daca nu si-a facut-o cat a fost in functie, este nefiresc sa mai aiba cineva pretentie sa faca ceva folositor dupa ce nu mai este in functie.
Asa ca "actualii" sunt cei care au sarcina sa rezolve, ca de aceea au fost alesi.
pe langa toate acele acte indicate anterior trebuiesc predate toate statele de plata de la infintarea asoc. (numai cele care au C.I.M si toate statele intogmite dupa 01.2011 ) pe baza de p-v.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)
Problemele comitetului cu administratorul demisionat adelina constantin adelina constantin suntem un comitet nou de femei al unei asociatii de proprietari. Nemultumit de presedinta aleasa, administratorul si-a dat demisia, si nu vrea sa dea arhiva, ... (vezi toată discuția)
Probleme in gestiunea actelor- cum procedez ? petschovschi petschovschi De 3 saptamani am preluat conducerea asociatiei si de atunci ma chinui efectiv sa incerc sa pun lucrurile la punct. Am probleme serioase insa in gestiunea ... (vezi toată discuția)