avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 972 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... alocatia in clasa a 12 a
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

alocatia in clasa a 12 a

sunt in clasa a 12 a si am implinit 18 ani din februarie si as dori sa aflu daca o sa iau in continuare alocatia sau daca trebuie sa depun acte doveditoare ca sunt inca eleva..si daca nu,cand voi intra in posesia alocatiei..va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Avocat FLORENTINA ALBU , Avocat 22:20, 18 Septembrie 2008
Conform legislatiei in vigoare, vi se acorda alocaţia de stat pentru copii până la finalizarea cursurilor liceale.
Potrivit OUG nr.16/2008 pentru modificarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, 1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (3) si (4), cu urmatorul cuprins:
"(3) Alocatia de stat pentru copii se acorda si tinerilor care au implinit varsta de 18 ani care urmeaza cursurile invatamantului liceal sau profesional, organizate in conditiile legii, pana la terminarea acestora.
(4) Tinerii prevazuti la alin. (3) care repeta anul scolar nu beneficiaza de alocatie de stat, cu exceptia celor care repeta din motive de sanatate, dovedite cu certificat medical."
La articolul 4, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins: "Pentru tinerii prevazuti la art. 1 alin. (3), plata alocatiei de stat se face direct acestora, pe baza de cerere. Procedura de plata se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi."

Intrucat, in vederea stabilirii drepturilor de alocaţie de stat pentru tinerii prevăzuţi in OUG nr.16/2008 la art. I pct. 1 înscrişi în anul şcolar 2007 - 2008,ordonanta a prevazut ca aceştia depun la unitatea de învăţământ cerere însoţită de copia actului de identitate, ar fi normal ca si in anul scolar 2008-2009 sa se procedeze la fel.